آیتیمن- علیرغم دسترسی چشمگیر اینستاگرام، بسیاری از صاحبان کسب و کارها هنوز از پتانسیل بازاریابی آن غافل هستند. در نتیجه بسیاری از اقداماتی که میتوانند با اینستاگرام برای برندسازی انجام دهند را در اصل فراموش میکنند. اگر شما هم به برندینگ اینستاگرام فکر نمیکنید، باید بگوییم سخت در اشتباه هستید. ممکن است در هر سال بتوانید بیشتر از 70 هزار نفر را از اینستاگرام به مشتری خودتان تبدیل کنید و برند خودتان را به هزاران نفر معرفی کنید. اینستاگرام، به عنوان یک پلتفرم رایگان، به شما برای برندسازی و معروفشدن کمک شایانی میکند.
برندسازی در اینستاگرام چه اهمیتی دارد؟
اینستاگرام یک پلتفرم رایگان است. بدون اینکه نیاز به پرداخت هزینه برای انتشار محتوای تصویری و ویدیویی در آن داشته باشید، میتوانید از آن استفاده کنید و البته به نتایج خوبی برسید. روزانه میلیونها پست تصویری و ویدیویی در اینستاگرام منتشر میشوند، چرا شما یکی از آن ها نباشید؟ برندسازی در اینستاگرام، راه حلی برای شناسایی برند به مردم است. در حالی که گوگل نیز میتواند با اصول سئو، نقش مهمی را در برندسازی کسب و کار شما داشته باشد، اما اینستاگرام عملکرد بسیار بهتری را در اختیار قرار میدهد.
ثبت برند در اینستاگرام، به منزله شناسایی برند شما در میان میلیونها کاربر در سراسر دنیا است، اگرچه این کار به سادگی قابل انجام نیست؛ اما اگر بتوانید به معروفیت لازم برسید، قطعا اعتماد به برند شما در اینستاگرام دوچندان میشود.
تکنیکهای برندسازی در اینستاگرام
چگونه با کمک اینستاگرام برند خود را جهانی کنیم؟ اینستاگرام راه حل رایگان، کارآمد و البته نسبتا پیچیدهای برای برندسازی است. اگر میخواهید برند خودتان را به مردم معرفی کنید، باید بدانید که اینستاگرام ابزار خوبی است؛ اما باید با استراتژیها و تکنیکهای ثبت برند در اینستاگرام نیز آشنایی داشته باشید. در ادامه به مهمترین اقدامات مربوط به برندسازی با اینستاگرام اشاره میکنیم.
گام 1: یک استراتژی مناسب اینستاگرامی بسازید
این اولین گام برای برندسازی در اینستاگرام است. شما باید یک استراتژی مناسب اینستاگرامی بسازید و با کمک آن، شروع به برندسازی و ثبت برند کنید. اگر استراتژی روشنی ندارید، مطمئن باشید که با تولید محتوای نامناسب و پراکنده، به جایی نخواهید رسید. برای اینکه یک استراتژی مناسب برای اینستاگرام داشته باشید باید 4 کار زیر را انجام دهید:
- اهداف خود را مشخص کنید.
مخاطبان هدف خود را محدود کنید.
در مورد رقابت خود تحقیق کنید
برنامه محتوایی خود را توسعه دهید.
گام 2: از ویژگیهای اینستاگرام کمک بگیرید
اینستاگرام دائما در حال پیشرفت است. سرعت آپدیت و پیشرفت اینستاگرام آنقدر زیاد است که تقریبا هر هفته شاهد امکانات و ویژگیهای جدید در آن هستیم. اگر میخواهید به بهترین شکل در اینستاگرام برندسازی کنید، میبایست از ویژگیهای برتر اینستاگرام کمک بگیرید.
گام 3: یک لوگو یا برند اختصاصی داشته باشید
فرقی نمیکند که کار برندسازی خودتان را با گوگل شروع کردهاید یا اینستاگرام. در هر صورت زمانی میتوانید به موفقیت برسید که یک لوگو یا برند اختصاصی داشته باشید. قبل از انتشار اولین پست خودتان، یک نمایه تجاری برای خود در نظر بگیرید. فراموش نکنید که این نمایه باید در همه اپلیکیشنها و حتی سایت شما یکسان باشد. این لوگو، نشان دهنده برند شما است و هر مشتری زمانی که آن را مشاهده میکند، متوجه میشود به برند شما رجوع کرده است.
گام 4: تولید محتوای مناسب داشته باشید
هیچ چیز به اندازه تولید محتوا به برندسازی در اینستاگرام کمک نمیکند. سعی کنید که محتوای حرفهای و مناسبی را تولید کنید که مطابق با برند شما باشد. لزوما محتواها نباید در مورد خدمات یا محصولات شما باشند، اما در نهایت باید به برندسازی شما کمک کنند. سعی کنید که محتوای اختصاصی را برای برند خودتان تولید کنید. یک استراتژی خاص با سبکی که از سوی شما ابداع شده است، یعنی برندسازی و محبوبیت!
استراتژیهای موفق برای تولید محتوا در اینستاگرام به شما کمک میکند تا بتوانید در اینستاگرام برندسازی کنید!
گام 5: به کلمات کلیدی و هشتگها فکر کنید
باید بدانید که کلمات کلیدی و هشتگها هر دو به اندازه تولید محتوای مناسب مهم هستند و البته روی تولید محتوا نیز تاثیر میگذارند. اگر به دنبال ساخت یک برند جذاب هستید، باید بدانید که کدام کلمات کلیدی برای برند شما مناسبتر هستند.
گام 6: پروفایل مناسب داشته باشید
یک پروفایل اختصاصی و مناسب برای خودتان در نظر بگیرید تا به مخاطبان برند شما را بیشتر نشان دهد. در بیو پیج خودتان نام برندتان را حتما درج کنید. اگر برند شما سایت دارد، حتما آن را در بیو درج کنید تا مخاطبان به آن دسترسی داشته باشند.
گام 7: در اینستاگرام رقابت کنید
روزانه هزاران برند مشابه با شما در حال فعالیت هستند، اما تنها برخی از آن ها ترند میشوند و میان برندهای دیگر محبوبیت بسیار زیادی پیدا میکنند. برای ثبت برند در اینستاگرام، مجبور به رقابت هستید. این رقابت میتواند شامل پاسخگویی عالی به مخاطبان، ارائه قیمتهای مناسب، تولید محتواهای جذاب و کاربردی و هر چیزی که شما را از سایر برندها متمایز کند باشد. با
یادگیری استراتژیهای برتر در اینستاگرام میتوانید بصورت حرفهای با سایر برندها رقابت کنید و شاهد پیشرفت کارتان باشید.
گام 8: از خودتان بگویید!
میخواهید برندسازی در اینستاگرام انجام دهید؟ اینستاگرام بهترین فرصتها را برای شما ارائه میکند. از خودتان صحبت کنید و یک هایلایت به آن اختصاص دهید. اجازه دهید تا مخاطبان شما را بشناسند. این به شما و سلیقه خودتان بستگی دارد که چه چیزهایی را در مورد خودتان بگویید. اما توصیه میکنیم که اگر علاقهای به شرح دادن زندگی شخصی خودتان ندارید، حداقل داستان شکل گیری برند خودتان را ارائه کنید. این کار به شما کمک میکند تا راحتتر با مخاطبان تعامل داشته باشید و در نهایت موجب شکل گیری بهتر برند خواهد شد.
گام 9: لحن صدای اختصاصی داشته باشید
کمی که در اینستاگرام پیشرفت میکنید، حتما این موضوع را درک خواهید کرد که لحن صدای اختصاصی میتواند چقدر روی مخاطبان شما تاثیرگذار باشد. اینستاگرام از تولید محتواهای بصری تشکیل شده است. حوه ارتباط شما با مخاطبان نه تنها شخصیت شما را نشان میدهد، بلکه درک مشتری را نیز بیشتر میکند. لحن صدای شما را میتوان از طریق استفاده از ایموجی ها، زیرنویسها، از طریق پیامهای مستقیم و هر فرصتی برای تعامل با مخاطبان خود بیان کرد. در مجموع، زمانی که برندی را در اینستاگرام ایجاد میکنید، باید بخش مهمی از استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما باشد.
جمع بندی
برندسازی در اینستاگرام، راهحلی برای فروش بیشتر و بازاریابی است. اگرچه اینستاگرام یک پلتفرم رایگان است، اما ثبت برند در آن به سادگی که فکر میکنید، امکانپذیر نمیباشد. با این حال با 10 گام اساسی که شامل ساخت استراتژی، تولید محتوای جذاب، صحبتکردن درباره خود و داستان برند و همچنین در نظر گرفتن یک لوگو و پروفایل مناسب است، برندینگ اینستاگرام را به بهترین شکل انجام دهید.