۰

ده استارتاپ جذاب هوش مصنوعی در سال 2019

تاریخ انتشار
شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۴
ده استارتاپ جذاب هوش مصنوعی
ده استارتاپ جذاب هوش مصنوعی
 
آی‌تی‌من- بنا به آمارهای PwC و CB Insights جمع کل سرمایه‌گذاری روی این ‌گونه استارتاپ‌ها در آمریکا در سه ماهه اول سال 2019 میلادی به بیش از 12.1 میلیارد دلار رسیده که نزدیک به دو میلیارد دلار از کل سال ماقبل بیشتر بوده است.

از سوی دیگر، موسسه تحقیقاتی IDC اعلام کرده که هزینه‌کرد جهانی روی سیستم‌های هوش مصنوعی با رشد سالانه 28.4 درصدی به 97.9 میلیارد دلار بالغ شده است. همین موضوع به استارتاپ‌های این حوزه از فناوری فرصت داده که سخت‌افزار‌های و نرم افزارهای خلاقانه‌ای بسازند که می‌تواند آینده زندگی و کار ما را به کل دگرگون کند.

وب‌سایت CRN.com در گزارشی به معرفی ده‌ تا از جذاب‌ترین استارتاپ‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در سال 2019 میلادی پرداخته که محصولات آنها، از سخت افزارهای هوش مصنوعی گرفته تا پلتفرم‌های متن باز و نرم‌افزارهای فروش مبتنی بر هوش مصنوعی را در برمی‌گیرد.
 
1- Cerebras Systems
مدیر اجرایی: اندرو فلدمن (Andrew Feldman)

 اندرو فلدمن- سربراس

سربراس سیستمز با تراشه Wafer Scale Engine خود در بازار تراشه‌های هوش مصنوعی انقلابی به پا کرد. گفته می‌شود که این محصول، نخستین پردازشگر ویفر تریلیون ترانزیستوری است.

این استارتاپ که در لوس آلتوس کالیفرنیا مستقر است، در ماه نوامبر سیستم CS-1 خود را بر پایه همین تراشه در کنفرانس ابر رایانش در دنور رونمایی و آن را سریع‌ترین کامپیوتر هوش مصنوعی دنیا معرفی کرد. سربراس سیستمز می‌گوید که CS-1 فقط یک سوم رک استاندارد یک دیتاسنتر فضا اشغال می‌کند و از صدها هزار GPU پرمصرف و پر حجم بی‌نیاز است.
 
2- Clari
مدیر ارشد اجرایی: اندی برن (Andy Byrne)

اندی بیرن-کلاری

هدف کلاری، کمک به شرکت‌ها برای اصلاح روند پیش‌بینی فروش و پیش‌بینی نتیجه معاملات با استفاده از پلتفرم هوش مصنوعی عملیات درآمدی است.

کلاری هم در سانی‌ویل کالیفرنیا مستقر است و در ماه اکتبر گذشته موفق به جذب 60 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شد که کل سرمایه جذب سرمایه این استارتاپ را به 135 میلیون دلار رساند.

کلاوری می‌گوید که پلتفرم هوش مصنوعی‌اش در 12 ماه گذشته بیش از 300 میلیارد دلار معامله را پردازش کرده و از سوی بیش از 50 هزار متخصص فروش، بازاریابی و متخصصان ورود به بازار در 170 کشور مورد استفاده قرار گرفته است.
 
3- DataRobot
مدیر ارشد اجرایی: جرمی آچین (Jeremy Achin)

جرمی آچین- دیتاروبات

دیتا روبات یک پلتفرم یادگیری ماشین خودکار عرضه کرده که کار شرکت‌ها را برای ساخت و پیاده‌سازی مدل‌ها برای اپلیکیشن‌های پیشرفته هوش مصنوعی، ساده می‌کند.

این استارتاپ مستقر در بوستون، اخیرا 206 میلیون دلار سرمایه در سری E جذب کرده و ارزش آن در ماه سپتامبر بیش از یک میلیارد دلار برآورد شده است. مجموع جذب سرمایه این استارتاپ تاکنون 431 میلیون دلار بوده است.

در سال جاری میلادی، دیتاروبات، پلتفرم ParallelM را نیز تملک کرد.
 
4- H2O.ai
مدیر ارشد اجرایی: (SriSatish Ambati)

سریساتیش آمباتی
 
H2O.ai با پلتفرم یادگیری ماشین متن‌بازی که ارایه کرده، درصدد دموکراتیزه کردن هوش مصنوعی است. این پلتفرم پیچیدگی‌های مرتبط با پیاده‌سازی مدل‌های هوش مصنوعی را برطرف می‌کند.

H2O.ai که استارتاپی مستقر در مانتین ویو کالیفرنیاست و در سری D مبلغ 72.5 میلیون دلار جذب سرمایه‌ داشته، می‌گوید که پلتفرمش در نیمی از شرکت‌های Fortune 500 و بیش از 18 هزار سازمان و صدهاهزار دانشمند داده در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

5- Moveworks
مدیرارشد اجرایی: بهاوین شاه (Bhavin Shah)

بهاوین شاه
 
Moveworks ارایه دهنده پلتفرمی است که با استفاده از پردازش زبان طبیعی، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی مکالمه، فرایند و جریان کار پشتیبانی فناوری اطلاعات را خودکارسازی می‌کند.

Moveworks نیز در مانتین ویو مستقر است و 75 میلیون دلار جذب سرمایه سری B در ماه نوامبر داشته است.

این استارتاپ می‌گوید که پلتفرمش به برخی از مهم‌ترین مدیرهای فناوری اطلاعات در سازمان‌های سرشناس کمک کرده که 30 تا 40 درصد مسایل پشتیبانی آی‌تی‌ را در سازمان‌شان خودکار کنند و این مساله به رشد فروش سالانه 300 درصدی انجامیده است.
 
6- Nightfall AI
مدیر ارشد اجرایی: آیزاک مدن (Isaac Madan)
 
آیزاک مدن

نایت‌فال با استفاده از یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی، یک پلتفرم ابری خلق کرده که به سازمان‌ها کمک می‌کند که اطلاعات حساس و مهم‌شان را یافته و محافظت کنند.

این استارتاپ سانفرانسیسکویی در ماه نوامبر 20.3 میلیون دلار جذب سرمایه کرد و پلتفرمش، برای محافظت از داده‌هایی که در چت‌ها و روی Github منتشر می‌شود با Slack یکپارچه شده است.
 
7- Ordr
مدیر ارشد اجرایی: گرگ مورفی (Greg Murphy)

گرگ مورفی

این استارتاپ با موتور کنترل سیستم‌های اوردر، امنیت شبکه را به یک سطح بالاتر ارتقا داده است. این انجین با استفاده از یادگیری ماشین، قادر به ردگیری دایمی رفتار تمامی دستگاه‌های روی شبکه به منظور یافتن آسیب‌پذیری‌هاست.

اوردر که در سانتاکلارا کالیفرنیا مستقر است با جذب 16.5 میلیون دلار سرمایه فعال شد. Ordr می‌گوید که معماری نرم‌افزارش در توانایی پردازش حجم بالایی از داده‌ها به صورت بی‌درنگ و استفاده از هوش مصنوعی پیشرفته برای ارایه یک سیستم امنیتی و در کنار آن، تولید و پیاده‌سازی سیاست‌های امنیتی روی شبکه‌های موجود و با محصولات وندورهای مختلف شبکه و زیرساخت امنیت، منحصر به فرد است.
 
8- People.ai
مدیر ارشد اجرایی: اولگ روجینسکی (Oleg Rogynskyy)

 اولگ روجینسکی

استارتاپ People.ai با محصول «سیستم هوشمندی درآمد» (Revenue Intelligence System) هوش مصنوعی و اتوماسیون را به بخش فروش، بازاریابی و متخصصان خدمات مشتری ارایه می‌کند و قادر به ارایه پیشنهادهایی به منظور بهبود فروش است.

این استارتاپ که در سانفرانسیکو کالیفرنیا مستقر است، در ماه مه گذشته 60 میلیون دلار سرمایه سری B جذب کرده و اخیرا نیز قابلیت‌های جدیدی به سیستم‌اش افزوده که از آن جمله، می‌توان به قابلیت پیش‌بینی هوشمند و همچنین راهکاری برای بررسی رفتارهای خریداران قبلی اشاره کرد. این استارتاپ همچنین با همکاری Zoom و 6sense سیستم خود را با آنان یکپارچه کرده است.
 
9-  Sight Machine
مدیر ارشد اجرایی: جاب سابل (Job Sobel)

جاب سابل

سایت مشین با پلتفرم تولید مبتنی بر هوش مصنوعی خود، قصد دارد تبدیل به معادل SAP در دینای داده‌های صنعتی شود. پلتفرم این استارتاپ قادر به ایجاد یک نمونه دیجیتال از کل فرایند تولید است.

این استارتاپ اخیرا از جذب 29.4 میلیون دلار سرمایه سری C خبر داده است. پلتفرم سایت مشین با دریافت صدها نمونه از داده‌ای ساخت‌یافته یا ساخت نیافته از نقشه کارخانه و تبدیل آنها به نسخه دیجیتال، هم اکنون می‌تواند کارخانجات را در ایجاد تحلیل‌ها و اپلیکیشن‌های مناسب‌سازی شده در موضوعاتی مانند تعمیر و نگهداری پیشگویانه (predictive maintenance) و تحلیل ریشه‌ای علت (root cause analysis) یاری کند.
 
 10- SparkCognition
مدیر ارشد اجرایی: امیر حسین (Amir Husain)
 
امیر حسین

اسپارک کوگنیشن توسعه دهنده طیفی از محصولات در زمینه هوش مصنوعی، از جمله تعمیر و نگهداری پیشگویانه، امنیت شبکه، پردازش زبان طبیعی و مدل‌های یادگیری ماشین است.

این استارتاپ که در آستین تکزاش مستقر است در ماه اکتبر گذشته موفق به جذب 100 میلیون دلار سرمایه سری C شد. سبد محصولات هوش مصنوعی این استارتاپ شامل نرم افزار مدل‌سازی خودکار داروین، محصولات امنیت سایبری مبتنی بر یادگیری ماشین با نام DeepArmor، تحلیل‌های پیشگویانه SparkPredict و پردازش زبان طبیعی DeepNLP است.

 
مرجع : CRN
کد مطلب : ۲۷۳۱۱۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما