۰
با هدف مقابله با تروریسم آمریکا در فضای مجازی

وزارت ارتباطات برای طراحی سیستم عامل بومی فراخوان داد

تاریخ انتشار
شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۶
وزارت ارتباطات برای  طراحی سیستم عامل بومی فراخوان داد
 
آی‌تی‌من- وزیر ارتباطات  بار دیگر بر ناامن بودن این پوسته‌های فارسی تاکید کرد و در واکنش به این اتفاق در توییتر خود نوشت: «برای حق‌الناس در دی۹۶ گفتیم «همه» پوسته‌های فارسی تلگرام فاقد امنیتند و البته بر اساس جمع‌بندی مرکزملی فضای‌مجازی عمل کردیم. اکنون ۱۲۷ پوسته غیررسمی در کشور هست. باحذف دوتا از آنها باید دید مدعیان داخلی و خارجی از بقیه ومحل تامین بودجه آن‌ها خواهند گفت یا روزه سکوت خواهند گرفت؟»

در همین راستا ظاهرا گزارش محرمانه دیروز سازمان فناوری اطلاعات به وزیر ارتباطات نشان داده که علاوه بر دو پوسته فارسی تلگرام، اپلیکیشن‌های ایرانی دیگری نیز از اندروید حذف شده‌اند. همین موضوع واکنش تند آذری جهرمی را در پی داشت و او این کار شرکت گوگل را مصداق تروریسم دانست.

وزیر ارتباطات در توییتی نوشت: «گزارش سازمان فناوری اطلاعات حاکی از آن است که حذف برنامه‌های ایرانی
در سیستم عامل اندروید صرفا محدود به پوسته‌های یک پیام‌رسان نبوده است بلکه برخی برنامه‌های کسب و کارهای ایرانی را نیز در برگرفته است. تروریسم اقتصادی آمریکا در حال تسری به اقتصاد فضای مجازی است!»

امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات نیز در توییتر خود اعلام کرد که برای مقابله با تروریسم اقتصادی امریکا، راهکار ساخت سیستم عامل بومی پیگیری می‌شود: «دو سال است که پژوهشگاه فاوا در حال طراحی از سیستم عامل بومی است تا تاب‌آوری کشور در برابر تروریسم اقتصادی آمریکا تقویت شود. فراخوانی برای همکاری متخصصان در این زمینه منتشر می‌شود تا همه‌باهم از کسب‌وکارهای بومی در برابر یکجانبه‌گرایی‌ها دفاع کنیم. راه سخت اما ناگزیر است».
 
فرصتی برای تسویه حساب سیاسی
خبر حذف پوسته‌های فارسی تلگرام، به برخی از فعالان سیاسی کشور این فرصت را داد تا از عملکرد دولت در زمینه فعالیت پوسته‌های فارسی
این پیام‌رسان انتقاد کنند.

عزت الله ضرغامی عضو شوراهای عالی فضای مجازی و انقلاب فرهنگی که به دلیل اختلاف و درگیری لفظی با رییس جمهور به دو جلسه اخیر این شوراها دعوت نشده است در این باره نوشت: «مدیریت تلگرام می‌توانست یک سال پیش پوسته‌ها را حذف کند، ولی نکرد! چون قرار بود پیام‌رسان‌های نوپا و پرانگیزه، در آغاز کار منفعل و ناامید شوند. حالا که خیالشان از تداوم «بلاهت‌ها» (خوشبینانه) راحت شد، از طریق گوگل اپلیکیشن‌های پوسته‌ها را از روی گوشی‌ها حذف کردند! به همین سادگی!!»

سیدعلیرضا آل‌داود فعال سیاسی منتقد دولت نیز نوشت: «طبق نقشه راه تلگرام، این پیام‌رسان قرار است در خرداد ۹۸ نسخه اولیه بلاکچین و ارز دیجیتال خود را رونمایی کند! و همه باید از نسخه اصلی استفاده کنند. غرب روی ‎تلگرام برای حمایت از مدیران غیرانقلابی و تغییر رفتار مردم حساب ویژه باز کرده است».
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۱۸۰۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما