۰

قیمت گوشی تا 300 هزار تومان کاهش یافت

تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۴
قیمت گوشی تا 300 هزار تومان کاهش یافت

آی‌تی‌من- فعالان از وضعیت حال حاضر بازار موبایل راضی هستند و می‎گویند که نسبت به هفته پیش قیمت گوشی با کاهش 200 تا 300 هزار تومانی همراه شده است.

به گفته این فعالان، این روزها بازار موبایل نسبت به تعطیلات نوروز رونق بیشتری گرفته و کاهش قیمت‎ها باعث شده تا تعداد خریداران بیشتری روانه بازار شوند. البته باید به این نکته هم توجه کرد که قیمت گوشی این روزها ارزان نیست فقط نسبت به چند روز گذشته افت کمی را تجربه کرده وگرنه محدوده قیمتی گوشی‎های بالارده از 8-9 میلیون تومان شروع می‎شود و تا 32-33 میلیون هم در بازار موجودند؛ گوشی‏‌های میان‎رده هم با میانگین قیمتی 3.5 تا 7-8 میلیون تومان در بازار موجودند. 

بر این اساس وضعیت برندهای اصلی و نمایندگی‌‏های‌شان در بازار ایران خوب نیست و واردات رسمی بسیار کاهش پیدا کرده و تعداد نمایندگی‎ها به سرعت در حال کاهش است و فعالیت در این صنف برای واردکنندگان رسمی توجیه اقتصادی ندارد. چرا که اولا واردات گوشی از مبادی قانونی به سختی صورت می‏گیرد و روند آن آنقدر کند است که   ضرر زیادی را متحمل واردکننده می‎کند و از سوی دیگر این گوشی‎ها با قیمت بسیار بالایی در اختیار مشتری قرار می‎گیرند، بنابراین مشتری ترجیح می‏دهد گوشی قاچاق یا همان گوشی مسافری را خریداری کند که گارانتی ندارد و از مبادی رسمی وارد بازار کشور نشده است.

بد نیست بدانید که تفاوت قیمت گوشی‎های رسمی گارانتی دار نسبت به گوشی‎های مسافری بدون گارانتی در رنج قیمت‎های حدود 3 تا 4 میلیون به حدود یک میلیون تومان و در رنج قیمت‎های بالا گاهی به سه میلیون تومان هم می‎رسد؛ بنابراین مشتری اصلا نیازی به تفکر برای انتخاب بین این گوشی‏‌ها را ندارد و ترجیح می‎دهد که گوشی بدون گارانتی را خریداری کند.

البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که گارانتی در بازار ایران سال‏هاست که اعتبار خود را برای مشتری از دست داده، چرا که عدم ارایه خدمات پس از فروش و سرویس‌‏هایی مورد نیاز کاربران، باعث شده تا کاربران در ابتدا برای خرید هزینه کمتری کنند و در صورتی که محصول خریداری شده دچار مشکل شد از روش‏‌های دیگری برای تعمیر و خدمات استفاده کنند.

پیش بینی وضعیت بازار
فروشندگان وضعیت کنونی بازار را ثابت و نسبت به اوایل سال بهتر ارزیابی می‎کنند و معتقدند اگر دلار ثابت بماند وضع از این بهتر می‎شود. اما یکی از نگرانی‏‌هایی که این فعالان دارند، شایعاتی است که باعث بالا رفتن قیمت‏‌ها می‎شود؛ آنها معتقدند بیش از   هر چیزی، شایعات است که موجب نابسامانی اوضاع می‎شود. با این حال نگرانی‎ها درباره وضعیت بازار ارز و بالا رفتن قیمت طلا و دلار همچنان وجود دارد. بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.
کد مطلب : ۲۷۱۶۳۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما