کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چرا بیت‌کوین ناگهان رشد کرد

Forbes , 26 خرداد 1398 ساعت 18:26

مولف : بیلی بامبرو

بیت‌کوین که همچنان بزرگ‌ترین رمز‌ارز از نظر ارزش بازار است، پس از مدتی که زیر سایه رقیبش لایت‌کوین قرار گرفته بود، هفته گذشته دوباره صعود را در پیش گرفت. در دو سه روز گذشته قیمت این ارز مجازی از مرز 9هزار دلار گذشت. اما دلیل این رشد چیست؟



آی‌تی‌من- بیت‌کوین در روز گذشته با گذشتن از مرز روانی 9000 دلار که دومین‌بار در سال جاری میلادی اتفاق می‌افتد، سرمایه‌گذاران را به رسیدن به رکورد 10 هزار دلاری امیدوار کرده است. قیمت این رمز‌ارز در صرافی بیت‌استمپ لوگزامبورگ به 9387 دلار رسید و البته بعد تا 7 درصد افت کرد. به این ترتیب حجم بیت‌کوین در بازار رمز‌ارزها به بیش از 19 میلیارد دلار رسید.

یکی از افزایش توجه به رمز‌ارزها، انتشار اخبار مرتبط با فعالیت‌های فیس‌بوک در این زمینه و برنامه‌هایش برای عرضه رمز‌ارز اختصاصی این شبکه اجتماعی است.

از سوی دیگر، معامله‌گران بیت‌کوین و سایر رمزارزها و سرمایه‌گذاران به دقت تغییرات قیمت بیت‌کوین را زیر نظر دارند و در عین حال، لایت‌کوین هم که از آن با عنوان نقره در برابر طلای بیت‌کوین نام برده می‌شود، در هفته‌های اخیر قدرت بیشتری گرفته است. این ارز مجازی در سال جاری میلادی بیش از 300 درصد رشد کرده و فقط در ماه گذشته میلادی، رشد اعجاب انگیز 43 درصدی را تجربه کرده است. بیت‌کوین اما در ماه گذشته، قیمتی تقریبا ثابت داشته است.

معامله‌گران، پیش از افت عرضه این رمزارز که قرار است در ماه اوت (مرداد و شهریور امسال) اتفاق بیفتد، به سوی آن هجوم آورده‌اند. افت عرضه، معمولا برای رمزارزهای مطرح از پیش مشخص می‌شود و به آن نیمه‌شدن یا Halvening می‌گویند، موجب کاهش توکن‌های دیجیتال جایزه ماینرها به نصف می‌شود و به سرعت عرضه آن رمز ارز به بازار را با کاهش شدید مواجه  می‌کند. اما در مورد بیت‌کوین، این اتفاق برای 22 ماه مه سال آینده میلادی پیش‌بینی شده است که البته این تاریخ، بسته به میزان فعالیت ماینرها روی این رمز‌ارز قابل تغییر است. اوایل هفته گذشته، یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر در آمریکا هشدار داد که بازار به سمت شوک عرضه حرکت می‌کند، اگر رویداد halvening بیت‌کوین مطابق پیش‌بینی‌ها اتفاق بیفتد، تنها 340 روز به آن تاریخ باقی است و این موضوع رشد قیمت این ارز را توجیه می‌کند.
 
 


کد مطلب: 272226

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/note/272226/چرا-بیت-کوین-ناگهان-رشد

ITMen
  https://www.itmen.ir