۰

معمای گوشی های توقیفی

ساحره چمنی / مولف
تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۵

اوایل سال به دلیل مشکلاتی که در تخصیص ارز نیمایی به واردکنندگان بوجود آمد، بسیاری از واردکنندگان اقدام به واردات گوشی با ارز 4200 تومانی کرده و این دستگاه ها را با ارز آزاد در بازار عرضه کردند.

بر این اساس از چند ماه پیش تعداد زیادی از گوشی هایی که به این شکل وارد کشور شده بود توسط تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف کننده ثبت و ضبط شد و برچسب گوشی های توقیفی به این دستگاه ها خورد. این رقم 600 هزار دستگاه اعلام شد که اگرچه این رقم نیاز فقط چند روز بازار کشور را تامین می کرد اما به موضوعی تبدیل شد که چندین ماه مدیران و مسوولان ذیربط در رابطه با آن اظهار نظرهایی کردند.

جالب است بدانید از زمان توقیف گوشی های وارداتی، عمدتا به شکل رسمی وارد کشور نشده و بیشتر نیاز بازار کشور از طریق گوشی های مسافری یا همان قاچاق تامین می شود.

حالا اگرچه تقریبا 9 ماه از زمان توقیف این گوشی ها می گذرد، اما بارها اظهار نظرهایی در رابطه با آن شده و حتی چگونگی عرضه آنها موضوع داغی بود که انتظار می رفت به دلیل اینکه قیمت این گوشی ها از سوی تعزیرات تعیین می شود و تحت نظارت سازمان حمایت از مصرف کننده راهی بازار خواهد شد، این اقدام زودتر عملیاتی شود.

این در حالیست که حتی چند روز پیش رییس اتحادیه فروشندگان موبایل از عرضه این دستگاه و تعادل بازار خبر داده بود، حالا رییس کل گمرک اعلام کرده است که بخش زیادی از این گوشی ها از گمرک خارج شده و مابقی آنها نیز تا پایان سال ترخیص می شوند!

همین اظهار نظرهای غیر دقیق و عمدتا متناقض، موضوع گوشی های توقیفی را به معمایی تبدیل کرده که دقیقا چه زمانی و با چه قیمتی و توسط چه کسانی این گوشی ها وارد بازار شده است.
مولف : ساحره چمنی
کد مطلب : ۲۷۱۱۵۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما