۰

رونمايي از اولين پلتفرم وام دهي فرد به فرد در نمايشگاه تراکنش

تاریخ انتشار
شنبه ۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۰
رونمايي از اولين پلتفرم وام دهي فرد به فرد در نمايشگاه تراکنش

آی‌تی‌من- بنیامین عباسی مدیر فنی «سیتکس» درباره این پلتفرم که اولین بار در ایران از آن رونمایی می‌شود، گفت: وام دهی فرد به فرد، مدلی است که در آن وام دهنده و وام گیرنده به طور مستقیم و بدون کمترین تعامل نهادهای مالی و بانک‌ها با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

مدیر فنی سیتکس درباره مزیت‌های این پلتفرم گفت: دسترسی مناسب به منابع اعتباری، شکل گیری شبکه‌ای بر مبنای اعتماد متقابل، کاهش ریسک و هزینه، افزایش شفافیت در فرآیند وام دهی، ایجاد فضای مشارکت برای بنگاه‌های کوچک و متوسط کسب و کاری (SME) و فراهم شدن زیرساختی برای پیاده سازی و تطبیق همگانی سرویس‌های اعتباری از دستاوردهای این مدل وام دهی است.

به گفته عباسی، پلتفرم هوشمند وام دهی فرد به فرد، شامل سه ماژول، مدیریت وفاداری مشتریان، بیمه توزیع شده و اعتبارسنجی توزیع شده است و شامل چهار مرحله است.

به گفته وی در مرحله اول درخواست دهنده وام یا وام گیرنده (Borrower) درخواست وام را به شبکه ارسال می‌کند، سپس تخمین‌گر ریسک (Risk Assessor) میزان ریسک مربوط به درخواست جاری از فرد مذکور را بررسی می‌کند و به شبکه اعلام می‌شود. مرحله سوم، بیمه‌گر (Insurer) است که ضمانت بازپرداخت وام توسط یک فرد یا شبکه صورت می‌گیرد و در نهایت و در مرحله چهارم که وام دهنده (Lender) نام دارد، تامین سرمایه مورد نیاز برای وام درخواست شده توسط یک فرد یا نهاد وام دهنده صورت می‌گیرد.

مدیر فنی سیتکس درباره فرآیند وام دهی این پلتفرم  توضیح داد: در مرحله اول وام گیرنده، درخواستی مشخص را با تعیین مبلغ و سایر پارامترهای مربوطه در سیستم ثبت می‌کند. در مرحله دوم ارزیابی کننده، یک گزارش ارزیابی دیجیتال مربوط به وام گیرنده در لایه اپلیکیشن بارگذاری می‌کند. در مرحله سوم لایه تضمین، یک پیشنهاد اولیه شامل اطلاعات درخواست به همراه تعهدات و ریسک مربوطه تهیه می‌کند. در مرحله چهارم اگر وام بتواند پیشنهاد اولیه را دریافت کند، برای مرحله بعدی که تامین سرمایه جمعی است هدایت خواهد شد، اما اگر لایه تضمین، پیشنهاد اولیه ای برای آن در نظر نگیرد و آن را رد کند، روال آن درخواست در سیستم به پایان رسیده و اطلاع رسانی مربوطه انجام خواهد شد.

در ادامه مراسم رونمایی از اولین پلتفرم وام دهی فرد به فرد، حسین قریب مدیرعامل «سیتکس» درباره فعالیت‌های این شرکت گفت: شرکت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرو «سیتکس» فعالیت خود را از سال 1380 در زمینه طراحی و تولید نرم افزار و سخت افزار اتوماسیون اداری آغاز کرد و با گذشت نزیک به دو دهه فعالیت محصولات و خدمات خود را در صنعت نوظهور بلاکچین و ارزهای دیجیتال توسعه داده است.

وی افزود: هم اکنون در سه حوزه طراحی، توسعه، مشاوره و آموزش راهکارهای مبتنی بر بلاکچین، طراحی، مشاوره، آموزش، نصب و راه اندازی در حوزه ماینیگ و مشاوره سرمایه گذاری، تحلیل و آموزش در زمینه ارزهای دیجیتال، محصولات و خدمات خود را ارائه می‌کنیم.

قریب با تاکید بر این که در حال حرکت به سوی آینده هستیم و استراتژی ما برای رویارویی با آن، داشتن سهمی ‌از فناوری‌های نوین مانند بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا است، گفت: با ارائه محصولات و خدمات با کیفیت در فناوری‌های نوظهور در مسیر استراتژی و راهبرد خود حرکت می‌کنیم. در همین راستا محصولاتی از جمله «پلتفرم وام دهی فرد به فرد»، راهکار زنجیره تامین بر بستر بلاکچین (تامین دارو)، راهکار نگهداری اسناد بر بستر بلاکچین (شبکه تبادل اطلاعات علمی)، راهکار اعتبار سنجی توزیع شده، طراحی بلاکچین پویا و دینامیک، راهکار مالیات با ارزش افزوده VAT و سندباکس Sandbox  و خدماتی از جمله خدمات سندباکس فناوری بلاکچین، مشاوره در حوزه فناوری بلاکچین، تولید محصولات و خدمات مشترک و همکاری‌های دو طرفه و طراحی و توسعه راهکارهای فنی مبتنی بر بلاکچین را عرضه و ارائه می‌کنیم.

 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۳۰۷۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما