۰

ادعای صدا و سیما درباره تعرفه نجومی مکالمه زائران اربعین رد شد

تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۱
ادعای صدا و سیما درباره تعرفه نجومی مکالمه زائران اربعین رد شد
ادعای صدا و سیما درباره تعرفه نجومی مکالمه زائران اربعین رد شد

آی‌تی‌من- انتقادات صدا و سیما از عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سانسور برخی از اخبار و دستاوردهای این وزارتخانه و در نهایت ارایه اطلاعات نادرست سبب شده است تا جنگ لفظی مدیران وزارت ارتباطات با صدا و سیما همچنان ادامه یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در راهپیمایی اربعین حضور داشت در توییتی نوشت: «امسال با تلاش زیاد شرکت‌های عراقی (که از آنها تشکر می‌کنم) علاوه بر شهرهای نجف و کربلا، کل مسیر هم سرویس نسل۳ برقرار بود. البته به دلیل شرایط این روزهای عراق، همه شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده‌اند. شده همان مطلوب همیشگی صداوسیمای خودمان. الحسین یجمعنا باید فرای مرزهای ایران و عراق برود».

جمال هادیان مدیرکل روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در صفحه توییتر خود نوشت: « خبرنگار سیما گفته که برای ۳۰دقیقه مکالمه از عراق ۷۰۰هزار تومان شارژ شده، کانال‌های سایبری هم پوشش دادند، خبر ۲۲ دیشب هم مصاحبه معاون وزیر در «رد ادعا» و تقاضای ارسال اسناد را وارونه تیتر کرد. دوستان! بررسی دقیق زمان تماس نشان داد این خبر خلاف واقعیت است. چرا واحد مرکزی خبر...؟»

اشاره هادیان به یکی از گزارش‌های صدا و سیماست که در آن خبرنگار این رسانه مدعی شده بود بابت تماس با ایران برای 30 دقیقه 700 هزار تومان شارژ شده است. این خبر به خودی خود برای میلیون‌ها زائر ایرانی حاضر در عراق نگران کننده است چرا که تعرفه‌های اعلام شده به آنها حدود 10 درصد آن چیزی است که خبرنگار صدا و سیما ادعا کرده است.

براساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین اپراتورهای ارتباطی، هزینه تماس تلفنی سیم‌کارت‌های ایرانی برای هر دقیقه همراه اول و ایرانسل 2500 تومان است و در نتیجه 30 دقیقه مکالمه حدود 75 هزار تومان خواهد شد.

بنا به گفته مدیر کل روابط عمومی نیز بررسی وزارت ارتباطات درباره این ادعا نیز نشان می‌دهد که چنین تعرفه‌ای صحت ندارد.



 
کد مطلب : ۲۷۲۹۶۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما