۰

​​​​​​​ایجاد نرم‌افزار اخذ نظرات مردم در خصوص طرح‌ها و لوایح مجلس

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۰۰
محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی
محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی

آی‌تی‌من- محمداسماعیل سعیدی در خصوص ایجاد سامانه‌ای برای اینکه مردم از طریق یک نرم‌افزار در خصوص طرح‌ها و لوایح نظرات خود را ارائه دهند گفت: ایجاد سامانه اخذ نظرات مردمی در خصوص طرح‌ها و لوایحی که در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرند، قطعا تاثیرگذار است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با راه‌اندازی این سامانه طرح‌ها و لوایح در معرض دید افراد و کارشناسان مختلف قرار می‌گیرند؛ کسانی که در متن جامعه هستند و اطلاعات کافی نیز دارند، وقتی در خصوص طرح‌ها و لوایح نظر می‌دهند، راهکارهای خوبی ارائه می‌شود.

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بین مردم هستند و بعضا وقتی در مورد طرح ها و لوایح نظرات مردم را می‌شنویم، مشخص می‌شود که این نظرات بسیار کارگشا است.

سعیدی ادامه داد: از طرق مختلف می‌توان نظر مردم را اخذ کرد و نسبت به دغدغه‌های آن‌ها مطلع شد، صرف نظرسنجی را نمی‌توان به عنوان یک اقدام کارشناسی در نظر گرفت، زیرا عوامل متعددی در تصویب قوانین موثر هستند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعضی از راهکارهایی که مردم ارائه می‌دهند می‌تواند در تصمیم گیری‌ها بسیار موثر باشد، گفت: البته نظرسنجی‌ها نیز می‌تواند به تصویب قوانین بهتر کمک کند اما نمی‌تواند تنها عامل تصویب یا رد طرح‌ها و لوایح باشد.

براساس این گزارش رییس مجلس شورای اسلامی چندی پیش گفته است: طرحی در مجلس آماده شده که  بر اساس آن عموم مردم از طریق یک نرم‌افزار و  با دریافت طرح‌ها و لوایح از  این سامانه‌ می‌توانند نظرات خود را درباره آنها ارائه دهند. مجلس در حال حاضر روی این نرم افزار کار می‌کند تا بتوان نظرات مردم را درباره طرح‌ها و لوایح دریافت کرد و مورد پالایش قرار داد.

 
مرجع : خانه ملت
کد مطلب : ۲۷۲۹۲۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما