۰
با طرح سوال نماینده مردم تهران صورت می‌گیرد

فرصت مجلس به وزیر ارتباطات برای شفاف‌سازی درباره وس

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۳
فرصت مجلس به وزیر ارتباطات برای شفاف‌سازی درباره وس
فرصت مجلس به وزیر ارتباطات برای شفاف‌سازی درباره وس

آی‌تی‌من- فرید موسوی، نماینده اصلاح‌طب تهران، سوال خود را از محمدجواد آذری جهرمی درباره سرویس‌های ارزش افزوده (وس و ستاره مربع‌ها) تقدیم هیات رییسه مجلس کرد تا وزیر ارتباطات فرصت آن را داشته باشد که در کمیسیون و پس از آن در صحن مجلس، نسبت به شفاف‌سازی سواستفاده سرویس‌های ارزش افزوده از مردم اقدام کند.

در سوال موسوی آمده است: «مدتی است سرویس‌های ازش افزوده با روش‌های نادرست، غیراخلاقی و با سواستفاده از ناآگاهی کاربران به کسب درآمد هنگفت از جیب مردم، بدون اطلاع آنها مشغول هستند. دولت و وزیر ارتباطات بارها وعده ساماندهی این سرویس‌ها را داده است.
آیا نگاه اقای وزیر به موضوع صرفا در راستای هشدار به جامعه و فضاسازی مطرح شده و یا واقعا وعده داده شده عملی خواهد شد؟
با توجه به ناآگاهی مردم از هزینه این سرویس‌ها اقدامات وزارت ارتباطات در ساماندهی کامل این سرویس‌ها چیست؟
چه گام‌هایی واقعی و جدی در این مسیر برداشته شده و و خواهد شد و برنامه زمان‌بندی اقدامات چگونه است؟
موانع تحقق وعده ساماندهی چیست؟
چه راهکاری برای جلوگیری از سواستفاده از ارایه دهندگان این سرویس‌ها اتخاذ شده و مشخصا چه شرکت‌هایی و در چه قالبی تاکنون ازز طریق سرویس‌های ارزش افزوده مشغول کسب درآمد بوده و درآمد حاصله چقدر بوده است؟
اقدامات قضایی و تقنینی آن وزارت که در راستای احقاق حق مردم و علیه سودجویان در دستور پیگیری آن وزارت قرار گرفته چیست؟»
 
حمایت از جهرمی در برابر سرویس‌های ارزش افزوده
هم‌زمان با طرح سوال از وزیر ارتباطات، نماینده دیگر تهران می‌گوید: از وزیر ارتباطات در قطع سرویس های ارزش افزوده حمایت می‌کنیم و می‌خواهیم که هر چه سریع‌تر جلوی این پولشویی‌ها و کلاهبرداری‌ها گرفته شود و مشخص شود که این قضیه از کجا آب می‌خورد.

پروانه مافی نماینده مردم تهران در گفت‌وگویی با خبرآنلاین در خصوص قطع سرویس های ارزش افزوده بیان کرد: این از وظایف وزارت ارتباطات است که با این اخاذی ها برخورد کند، زیرا مردم راضی نیستند که پول‌هایی  پرداخت کنند که معلوم‌نیست دلیلش چیست یا از شارژ همراهشان مبالغی کم شود که نمی دانند در چه ازایی پرداخت شده، این پول‌ها حرام است.

او ادامه داد: وزارت ارتباطات نباید اجازه دهد این سرویس‌ها مردم را سر کیسه کند.

نماینده تهران در مجلس تاکید کرد: از وزیر ارتباطات در قطع سرویس‌های ارزش افزوده حمایت می‌کنیم و می‌خواهیم که هر چه سریع‌تر جلوی  این پولشویی‌ها و کلاهبرداری‌ها گرفته شود  و مشخص شود که این قضیه از کجا آب می‌خورد. 

مافی گفت: حق‌الناس مساله‌ای است که در آن با هیچ کس جای تعارفی وجود ندارد. اینکه از مردم پول‌هایی دریافت شود و آن پول‌ها صرف کارهای غلط شود درست نیست.

 
کد مطلب : ۲۷۲۹۲۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما