کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

25 ایده در کودک‌آنلاین وارد مرحله تجاری‌سازی می‌شوند

14 مهر 1398 ساعت 19:00

دبیر جشنواره کودک‌آنلاین اعلام کرد که مراسم پایانی این جشنواره در اواخر آبان ماه در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.



آی‌تی‌من- سید جمال هادیان، در حاشیه بازدید محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مرکز شتاب‌دهنده تخصصی محتوای کودک «جشنواره کودک‌آنلاین» گفت: رویدادی که امروز برگزار شد در حقیقت شکوفه دادن نهال جشنواره کودک آنلاین است، جشنواره‌ای که حاصل ایده‌ای خلاقانه برای حمایت از چرخه و نهضت تولید محتوا بود.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات، وی با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات هرگز وارد حوزه تولید محتوا نشده و نخواهد شد گفت: نهادهای متعددی برای تولید محتوا به‌ویژه برای کودکان وجود دارد اما میان مراکز موجود هم‌افزایی لازم وجود ندارد و وزارت ارتباطات تنها برای ایجاد این هماهنگی میان حلقه‌های زنجیر تولید محتوا پیش‌قدم شده است.

دبیر جشنواره کودک‌آنلاین افزود: خدا رو شکر این بذری که کمتر از یک سال است در بستر مستعد خاک پاک ایران کاشته شد به بار نشسته و امروز شکوفه داده است و در آینده نزدیک میوه‌های پرباری خواهد داد و سهم ما در فضای مجازی از محتوای فارسی متناسب با فرهنگ و سبک زندگی ایران-اسلامی را افزایش خواهد داد.

وی ادامه داد: جشنواره کودک‌آنلاین از پاییز سال گذشته در چهار فاز فراخوان ایده، انتخاب ایده‌های برتر، مشارکت در تولید ایده‌ها و انتخاب تولیدات برتر آغاز به کارکرد که 25 ایده برتر وارد مرکز شتاب‌دهنده تخصصی محتوای کودک شدند و این مرکز بر اساس قواعد علمی زمینه لازم برای به بار نشستن این ایده‌ها را با ایجاد ارتباط بین صاحبان ایده، منتورها، تهیه‌کنندگان، کارگردانان، انیماتورها و عوامل فنی فراهم کرد.

هادیان تصریح کرد: وزارت ارتباطات در این بخش تنها فضای کار اشتراکی را برای صاحبان ایده فراهم کرد و بقیه سرمایه‌گذاری‌ها اعم از منتورها و تجهیزات موردنیاز برای تولید و سایر موارد توسط بخش خصوصی انجام شد.

دبیر جشنواره کودک‌آنلاین تاکید کرد: فرایند شتاب‌دهی در طول شش ماه گذشته منجر به تولید چندین قسمت از هر ایده شده است که به‌این‌ترتیب آینده‌ای روشن فراروی جشنواره کودک آنلاین و فراروی جوانان مستعدی که توانایی تولید ایده و به سرانجام رساندن آن را برای کودکان و نوجوانان دارند قرار داده است.

وی با تأکید بر اینکه مفهوم شتاب‌دهنده و کسب‌وکارهای نو مفهومی تازه است گفت: به‌هرحال ممکن است در این شتاب‌دهنده‌ها شاهد ضایعات تولید باشیم و بخش زیادی از آن‌ها از گردونه تولید خارج شوند ولی شتاب‌دهنده جشنواره کودک آنلاین یک تجربه منحصربه‌فرد را پشت سر گذاشت و آن اینکه تمامی ایده‌هایی که وارد این مرکز شدند، بدون هیچ ضایعات به سرانجام رسیده‌اند به‌طوری‌که تمامی 25 ایده بین یک قسمت تا 10 قسمت آماده تولید و پخش هستند.

هادیان با بیان اینکه جشنواره کودک‌آنلاین در حقیقت چرخه تولید محتوا از مخاطبان (شامل کودکان، نوجوانان، و والدین) تا تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان محتوا را اصلاح‌کرده است گفت: از جشنواره کودک آنلاین می‌توان به‌عنوان یک الگوی موفق یادکرد که من تقاضا دارم تمام کسانی که در حوزه تولید محتوا کار می‌کنند آن را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: من از همه‌کسانی که در حوزه فرهنگ و هنر و تولید محتوا دست‌اندرکار هستند خواهش می‌کنم که از شتاب‌دهنده کودک‌آنلاین دیدن کنند و ببینند چگونه بذرهای مستعد خیلی سریع‌تر ازآنچه فکر می‌کنیم جوانه می‌زنند و به بار می‌نشینند.

دبیر جشنواره کودک‌آنلاین ادامه داد: یک‌بار دیگر به منتقدینی که خیرخواهانه در طول برگزاری جشنواره کودک‌آنلاین انتقاداتی را مطرح کردند که ما آن‌ها را چراغ راه خود قراردادیم تأکید می‌کنم که وزارت ارتباطات اصلاً وظیفه‌ای در حوزه تولید محتوا ندارد و این خلط مبحث بود که ما با راه‌اندازی جشنواره کودک آنلاین وارد حوزه تولید محتوا شده‌ایم. اساساً ما ریالی بودجه برای جشنواره و این پروژه هزینه نکرده‌ایم و تنها عوامل تولید محتوا برای کودکان و نوجوانان را کنار هم جمع کردیم و حلقه وصل عوامل تولید محتوای کودکان شدیم.

وی تصریح کرد: درباره مراحل توزیع و پخش محتواهای تولیدشده گفت: بخشی از منتورینگ‌های ما در شتاب‌دهنده کودک‌آنلاین بخش تجاری‌سازی و حقوقی است که در انعقاد قرارداد و بازاریابی برای تولیدات کودک‌آنلاین در فضای داخلی و خارجی فعالیت می‌کنند. همچنین از ابتدای جشنواره کودک‌آنلاین VODها و سکوهای پخش و توزیع هم کنار ما بودند و تاکنون 7 اپ مخصوص توزیع محتواهای کودک را راه‌اندازی کرده‌اند.

هادیان تأکید کرد: بنابراین امکانات بسیار خوبی برای توزیع این تولیدات وجود دارد و به‌محض اینکه مجوزهای لازم اخذ شد تولیدات جشنواره وارد حلقه تجاری‌سازی می‌شوند و پس‌ازآن هرکدام از این 25 ایده می‌توانند روی پای خود بیستند و به‌صورت خودگردان به فعالیت خود ادامه دهند که هم اشتغال و درآمدزایی ایجاد کنند و هم محتوای خوبی را به مردم ارائه دهند.

دبیر جشنواره کودک‌آنلاین ادامه داد: مراسم پایانی جشنواره هم اواخر آبان ماه در باغ کتاب تهران برگزار خواهد شد و در این مراسم به مدت سه روز تولیدات آماده‌شده برای مخاطبان، کودکان و نوجوانان پخش می‌شود و نظرات مخاطبان جمع می‌شود که این نظرات روی ادامه تولیدات تأثیر خواهند گذاشت. همچنین جوایز برترین‌ها اعطا می‌شود و از این به بعد 25 ایده از مرحله شتاب‌دهنده خارج و به مرحله تجاری‌سازی وارد می‌شوند و گروهای بعدی تولید محتوا برای شتاب‌دهی وارد این مرکز می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه این مرکز شتاب‌دهنده تخصصی محتوای کودک «جشنواره کودک‌آنلاین» به‌عنوان یک تجربه موفق به فعالیت خود ادامه خواهد داد گفت: فراخوان جدید برای دور دوم جشنواره آذرماه سال جاری با کمک بخش خصوصی صادر می‌شود و این نوید را می‌دهم که در فراخوان جدید جشنواره کودک‌آنلاین رشته‌های جدیدی هم برای کودکان و نوجوانان گنجانده خواهد شد و امیدواریم که این نهالی که امروز شکوفه داده است درخت تنومندی شود که از سایه‌سار و برگ و بار آن‌همه کودکان و نوجوانان و چه‌بسا بزرگسالان ما استفاده کنند.


 


کد مطلب: 272916

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/272916/25-ایده-کودک-آنلاین-وارد-مرحله-تجاری-سازی-می-شوند

ITMen
  https://www.itmen.ir