۰
با خروج شرکت‌های پستی خارجی از ایران به دلیل تحریم‌ها

ارسال مرسولات شرکت ملی پست به خارج دو برابر شد

شرکت ملی پست یک میلیون دلار طلب دارد
تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۶
افزایش دو برابری ارسال مرسوله های شرکت پست به خارج
افزایش دو برابری ارسال مرسوله های شرکت پست به خارج

آی‌تی‌من- خروج پست‌های بین‌المللی به دلیل تحریم‌ها از ایران، این فرصت را برای فعالان پستی داخلی ایجاد کرده است تا بازار این بخش را در دست بگیرند و حالا شرکت ملی پست اعلام کرده است که مرسولات خارجی این شرکت دو برابر شده است.

محمدمهدی بهرامی مدیر کل دفتر امور پست بین‌الملل در خصوص دلایل این افزایش افزود: نرخ پایین پست دولتی در مقایسه با سایر خدمات رسان ها، ارتباط پست ایران با تمامی کشورهای دنیا و اتصال به شبکه جهانی و زیرساخت های مناسب شرکت ملی پست از مهمترین این دلایل است.

وی با اشاره به تغییر رویکرد پست در عرصه بین‌المللی، تصریح کرد: همسوتر شدن با نیاز مشتریان و متنوع سازی سبد سرویس ها، توسعه دیجیتال بر مبنای زیرساخت‌های شبکه پستی کشور در سایه تقویت تعاملات بین المللی و حضور فعال تر در این عرصه، در دستور کار این دفتر قرار دارد.

او گفت: امسال اتحادیه پستی جهانی،  توزیع موفق 75 درصد پست نامه‌ها را پیش‌بینی کرده بود که ایران با 83 درصد توزیع این گروه از مرسولات، در جایگاهی بالاتر از میانگین قرار گرفت.

بهرامی با تاکید بر گسترش سطح تعاملات پستی بین ایران و سایر کشورها، افزود: در نشست‌های اخیر بین‌المللی پیشنهادات و راهکارهای سازنده ای در خصوص راه اندازی شیوه های ترکیبی زمینی و هوایی ارسال مرسولات با همکاری برخی پست‌ها مانند دویچه پست آلمان، پست بلغارستان و غیره، از سوی ایران ارایه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی مطالبات یک میلیون دلاری ایران از برخی کشورها  که به دلیل تحریم‌ها معطل مانده است را یادآور شد و تصریح کرد:  با پیشنهادها و راه حل‌های ارایه شده، به دنبال وصول آنها هستیم.

مدیر کل دفتر امور پست بین‌الملل، در خصوص پیاده سازی مدل تجارت الکترونیکی بین المللی نیز گفت: نسخه آزمایشی برخی فرایندهای این مدل با موفقیت اجرا شده و ظرفیت سنجی های لازم شامل، بررسی زیرساخت های فیزیکی و الکترونیکی شبکه پستی کشور به منظور افزایش میزان مرسولات خرید و فروش های الکترونیکی در عرصه جهانی، انجام شده است، به همین دلیل امیدوارم هرچه زودتر اجرای این مدل که در آن پست، سکوی توسعه تجارت الکترونیک تعریف شده، نهایی شود.


 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۸۸۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما