۰
کار به شکایت کشید

دستور دیوان عدالت اداری برای توقف اجرای حکم برکناری مدیرعامل رایتل

اختلاف سال گذشته شریعتمداری و آذری جهرمی، چه تاثیری در حفظ و حذف مدیرعامل جدید رایتل دارد؟
تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۴
دستور دیوان عدالت اداری برای توقف اجرای حکم برکناری مدیرعامل رایتل

آی‌تی‌من-دیوان عدالت اداری شعبه ۲۹ دیوان عدالت اداری برای بررسی شکایت رایتل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دستور داد به طور موقت حکم برکناری مدیرعامل رایتل اجرایی نشود.

پیش از این وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به طور علنی با مدیرعاملی مهرنوش در اپراتور سوم تلفن همراه، به دلیل نداشتن تخصص و سابقه مرتبط مخالفت کرد و با این حال گفت این اپراتور در انتخاب مدیرعامل مختار است.

اما این اختیار بلافاصله از سوی کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سلب شد. این کمیسیون در مصوبه‌ای همه اپراتورهای دارای پروانه از رگولاتوری با بیش از 500 هزار کاربر را موظف کرد برای تعیین مدیرعامل، صلاحیت فنی مورد نظر این سازمان را احراز کرده و در واقع تاییدیه بگیرند. بلافاصله رگولاتوری با استناد به این قانون تازه، رای به برکناری مدیرعامل رایتل داد اما این شرکت این حکم را غیرقانونی دانست و دربرابر اجرای آن مقاومت کرد.
 
اختلاف یا اتفاق نظر دو وزیر؟
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات موضوع را در هیات دولت با شریعتمداری وزیر کار به عنوان وزارتخانه مالک اپراتور سوم مطرح و از قول او نقل کرد که مهرنوش سریعا برکنار و مدیرعامل جدید به رگولاتوری جهت تایید معرفی می‌شود. تا به امروز این نقل قول عملی نشده و مهرنوش همچنان در جایگاه مدیرعاملی رایتل در حال فعالیت است.

حالا جنگ رایتل و وزارت ارتباطات به بالاترین حد خود رسیده و این اپراتور دست به دامن دیوان عدالت اداری شده است.

پیش از این نیز آذری جهرمی با محمد شریعتمداری اختلاف نظر پیدا کرده بود. سال گذشته و در زمانی که شریعتمداری سکان وزارت صنعت را برعهده داشت، بر سر افشای نام گیرندگان ارز دولتی، گفته بود: «ما به عنوان وزارت صنعت نمی‌توانیم که ثبت سفارش کنندگان را افشا کنیم، چراکه اینطور به جنگ بخش خصوصی رفته‌ایم. این در حالی است که لیست اعلامی از سوی وزیر ارتباطات، اسامی افرادی بود که تخصیص ارز داشتند و تامین ارز آنها صورت نگرفته بود، ما نمی خواهیم به جنگ اقتصاد کشور برویم و اقتصاد را به هم بریزیم، بنابراین با استفاده از نیروی عقل خدادادی، تصمیماتی خواهیم گرفت که به صلاح اقتصاد باشد».

این اظهارنظر بلافاصله با توییت وزیر ارتباطات همراه شد که نوشت: «با ایمان قلبی که بر پایه عقل خدادای است می‌گویم: فساد، موریانه و عامل بی‌ثباتی اقتصاد کشور است. بخش‌خصوصی پاکدست از انتشار لیست ارز بگیران حمایت کرده و خواهد کرد. باید به جنگ اقتصاد رانتی رفت».

حال سوال این است که اختلاف نظر و درگیری لفظی دو وزیر در آن زمان، خود را در ماجرای انتصاب مهرنوش نشان خواهد داد؟
 
کاهش احتمالی پهنای باند فرکانسی رایتل
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چند روز پیش به صورت زنده در اینستاگرام با مردم درباره افت کیفیت دیتای موبایل گفت‌وگو کرد.

او خبر مهمی هم داد و گفت: بازنگری در پهنای باند فرکانسی اپراتورها در دست اقدام است. این منطقی نیست شبکه‌ای که به شدت ظرفیت خالی دارد، یک پهنای باند فرکانسی داشته باشد و برابر همان مقدار، اپراتوری که تعداد مشترکان بسیار بیشتری دارد از پهنای باند بهره ببرد. این اقدامی است که اکنون به شکل جدی در مجموعه اپراتورهای ما در حال انجام و پیگیری است».

ابن طور که به نظر می‌رسد، منظور وزیر ارتباطات از اپراتوری با ظرفیت خالی، رایتل است و اعلام بررسی کاهش ظرفیت پهنای باند این اپراتور در اوج اختلاف نظر با وزارت ارتباطات، جالب توجه است.
 
کد مطلب : ۲۷۲۸۷۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما