۰
مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران خواستار شد

اینترنت برای ناشنوایان رایگان شود

تاریخ انتشار
شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۴
رایگان کردن اینترنت برای ناشنوایان
رایگان کردن اینترنت برای ناشنوایان

آی‌تی‌من- دوم تا هشتم مهرماه، هفته ناشنوایان است. اگر چه محدودیت امکانات در گذشته سختی‌های زیادی برای برقراری ارتباط این گروه با جامعه فراهم کرده بود اما اکنون و با پیشرفت علم و تکنولوژی، شرایط زندگی برای این گروه از معلولان جامعه بهبود یافته است؛ با این حال ناشنوایان کشورمان برای بهره‌مندی از سطح عمومی امکانات جامعه نیاز به حمایت دارند.

به همین مناسبت علی همت محمودنژاد، مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران، در گفت‌وگو با ایکنا؛ در خصوص خدماتی که می‌توان به ناشنوایان جامعه ارائه داد، گفت: مناسب‌سازی جامعه برای افراد دچار معلولیت فقط ایجاد رمپ و سطح شیب‌دار در سطح شهر نیست، ناشنوایان نیاز به دریافت خدماتی دارند که به زندگی راحت‌تر در فضای جامعه به آنها کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه ناشنوایان ما نیاز دارند به فضای وب دسترسی داشته باشند، گفت: ناشنوایان نمی‌توانند از تماس صوتی استفاده کنند اما می‌توانند از طریق اینترنت تماس تصویری برقرار کنند، پس برای رساندن ناشنوایان به سطح عادی جامعه باید امکان استفاده رایگان از اینترنت برای ناشنوایان وجود داشته باشد.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران خواستار توجه دولت به نیازهای ناشنوایان شد و درخواست کرد که دولت رایگان کردن اینترنت برای ناشنوایان را در دستور کار خود قرار دهد.
 
کد مطلب : ۲۷۲۸۷۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما