۰

کدام گوشی‌های سامسونگ اندروید ۱۰ را دریافت می‌کنند؟

تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۷
گوشی های سامسونگ که اندروید 10 را دریافت می‌کنند
گوشی های سامسونگ که اندروید 10 را دریافت می‌کنند

آی‌تی‌من- در فهرستی که توسط یک منبع غیررسمی منتشر شده، فهرستی از گوشی‌های سامسونگ قرار دارد که جدیدترین نسخه از اندروید را دریافت خواهند کرد.

در این لیست که در ادامه به آنها می‌پردازیم همه سری گوشی‌های سامسونگ را شامل می‌شود اما باید به این نکته اشاره کنیم که سامسونگ هنوز درباره انتشار این لیست و تایید یا تکذیب آن واکنشی نشان نداده اما با توجه به اسامی که منتشر شده، صحت آن بیشتر به واقعیت نزدیک است.

در لیست منتشر شده از گوشی‌های سامسونگ اول سری گوشی‌های گلکسی اس قرار گرفته که شامل گلکسی اس ۱۰، اس ۱۰ پلاس، اس ۱۰e و در نهایت گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس می‌شود.
در سری گوشی‌های نوت گلکسی نوت ۱۰، نوت ۱۰ پلاس، نوت ۹ و نوت ۹ پلاس قرار می‌گیرد. 
در سری گوشی‌های جی، گلکسی J8، گلکسی J6 و گلکسی J6 پلاس، گلکسی J4 و گلکسی J4 پلاس، گلکسی J7 Duo، گلکسی J7، گلکسی J5 و گلکسی J3 (مدل ۲۰۱۸) را شامل می‌شود.

اما در بخش گوشی‌های سری A، سامسونگ تعداد بیشتری از گوشی‌هایش را به اندروید ۱۰ مجهز می‌کند.

گلکسی A90 5G، گلکسی A80، گلکسی A70، گلکسی A60، گلکسی A50 و گلکسی A50S، گلکسی A40، گلکسی A30 و گلکسی A30S، گلکسی A20 و گلکسی A20e، گلکسی A10، گلکسی A10S و گلکسی A10e، گلکسی A9 Pro (مدل ۲۰۱۹)، گلکسی A9، گلکسی A7، گلکسی A6 و گلکسی A6 پلاس و گلکسی A8، گلکسی A9 Star و گلکسی A9 Star لایت گوشی‌هایی است که سامسونگ از سری A به اندروید ۱۰ آپدیت می‌کند.

از سوی دیگر گوشی‌های سری M نیز به اندروید۱۰ مجهز خواهند شد که از آن جمله می‌توان به گلکسی M40، گلکسی M30 و گلکسی M30S، گلکسی M20 و گلکسی M10 اشاره کرد.

سامسونگ همچنین تبلت‌های گلکسی Tab S5e، گلکسی Tab S4، گلکسی Tab A (مدل ۲۰۱۹) و گلکسی Tab A (مدل ۲۰۱۸) را نیز به اندروید ۱۰ آپدیت خواهد کرد.

در لیستی که از گوشی‌های سامسونگ برای آپدیت به اندروید ۱۰ منتشر شده است، سری گوشی‌های M هم دیده می‌شود که در رده محصولات اقتصادی این کمپانی قرار می‌گیرند.


گوشی های سامسونگ که آندروید 10 را دریافت می کنند

به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد با آپدیت سری گوشی‌های اقتصادی خود رقابت بزرگی را در بازار با سایر کمپانی‌ها آغاز کند. از آنجا که قیمت جهانی گوشی بالا رفته و سری گوشی‌های پرچمدار با افت فروش در سراسر دنیا روبه‌رو شده‌اند سایر شرکت‌ها به ساخت گوشی‌های اقتصادی روی‌ آورده‌اند و سامسونگ هم در این زمینه وارد شده و یکی دو سال است که روی گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده مانور بیشتری داده است. بر این اساس آپدیت این گوشی‌ها به نسخه‌ جدید اندروید رقابت بیشتر این کمپانی را با سایر شرکت‌ها آشکار می‌کند.

اما نکته‌ای که باید به آن پرداخت نبود گلکسی نوت ۸ و گلکسی اس ۸ در این لیست است؛ گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸ که محصولات سال ۲۰۱۷ سامسونگ به شمار می‌روند تاکنون سه نسخه‌ مختلف از اندروید را شامل نوقا، اوریو و اخیرا پای دریافت کرده‌اند.

بر این اساس، منتشر نشدن اندروید ۱۰ برای این گوشی‌ها اگرچه ممکن است خیلی غیرمنطقی به نظر نرسد چرا که سامسونگ به‌مدت دو سال از این گوشی‌ها پشتیبانی نرم‌افزاری کرده است. البته این حقیقت که یک گوشی پرچم‌دار با تنها دو سال عمر، قرار نیست به نسخه‌ جدید اندروید به‌روزرسانی شود، به‌ویژه برای دارندگان این گوشی‌ها در هر صورت ناامید‌کننده است.

 
کد مطلب : ۲۷۲۸۳۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما