۰

دسترسی به دستیار صوتی گوگل در هند، بدون اینترنت

تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۹
دسترسی به گوگل اسیستنت در هند، بدون اینترنت
دسترسی به گوگل اسیستنت در هند، بدون اینترنت

آی‌تی‌من- گوگل اسیستنت، دستیار صوتی هوشمند گوگل ابتدا برای گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و اسپیکرهای هوشمند با اتصال اینترنت در دسترس بود. گوگل اوایل سال جاری میلادی با همکاری KaiOS این دستیار صوتی را برای برخی از گوشی‌های ساده دارای اتصال اینترنت نیز ارایه کرد و حالا این غول جست‌وجو، یک گام دیگر رو به جلو برداشته و این دستیار صوتی را در دسترس دارندگان گوشی‌های ساده بدون اتصال اینترنت نیز قرار داده است.

گوگل که این برنامه را از هند آغاز کرده، پنج‌شنبه گذشته در رویدادی در دهلی‌نو یک خط تلفنی معرفی کرد که بیست‌وچهارساعته و هفت روز هفته (24 در 7) فعال است و هر کسی که در هندوستان سیم‌کارت ودافون، آیدیا یا ودافون-آیدیا داشته باشد، می‌تواند با شماره گیری این خط، به پاسخ سوالات خود دست‌ بیابد.

گوگل اعلام کرده که این سرویس تلفنی را با هزاران کاربر در مناطق لاکنو و کانپور آزمایش کرده و سپس آن را به صورت عمومی عرضه کرده است.

کاربران هندی می‌توانند با شماره گیری 000-9191-800-000 با سرویس گوگل اسیستنت تماس بگیرند و این تماس هیچ هزینه‌ای برای آنان نخواهد داشت.

مانوئل برونستین، یکی از مدیران ارشد گوگل اظهار امیدواری کرد که از طریق این برنامه، گوگل به صدها میلیون کاربر هندی که گوشی هوشمند ندارند، دسترسی بیابد.

جالب است بدانید که بیش از 500 میلیون هندی به اینترنت دسترسی دارند و نزدیک به 450 میلیون نفر نیز در این کشور از گوشی هوشمند برخوردارند. با این وجود نزدیک به نیمی از جمعیت 1.3 میلیارد نفری این کشور هنوز از اینترنت و گوشی هوشمند برخوردار نیستند.

هندوستان یکی از بازارهای رو‌به رشدی است که شرکت‌های سیلیکون ولی به آن توجه ویژه‌ای دارند و بخش عمده‌ای از یک میلیارد کاربر آینده خدمات‌شان را در این کشور جست‌وجو می‌کنند. اما دسترسی به این کاربران ساده  نیست و برای دسترسی به آنها، باید سرویس‌های ویژه‌ای طراحی بشود.

شرکت آمازون نیز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که دستیار صوتی الکسا را به درک و صحبت به زبان هندی مجهز کرده است. در هند فقط 10 درصد مردم (یعنی نزدیک به 130 میلیون نفر) به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و زبان نزدیک به 500 میلیون نفر در این کشور، هندی است. گوگل نیز اعلام کرده که هندی، دومین زبان پرطرفدار خدمات دستیار صوتی هوشمند این شرکت است.

از سوی دیگر، گوگل قابلیت جدیدی با عنوان حالت مترجم (Interpreter mode) برای دستیار صوتی‌اش معرفی کرده که از طریق آن، صحبت‌های دو نفر با دو زبان مختلف، به صورت بی‌درنگ ترجمه می‌شود. این قابلیت ترجمه هم‌زمان بین انگلیسی و هندی را هم پشتیبانی می‌کند و قرار است در ماه‌های آینده عرضه شود.

گوگل اسیستنت که از 9 زبان هندی پشتیبانی می‌کند، حالا به کاربران امکان می‌دهد که دستورات را به زبانی غیر از زبان پیش‌فرض‌شان ارایه کنند. گوگل اعلام کرده که بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند که انگلیسی را به عنوان زبان پیش‌فرض گوشی‌شان انتخاب کنند و در عیم حال با دستگاه به زبان محلی خودشان حرف بزنند.

بنا به اعلام گوگل، از هم اکنون می‌توان به یکی از 9 زبان هندی با دستیار صوتی این شرکت صحبت کرد و برای این کار نیازی به دستکاری تنظیمات نیست. فقط کافی است با یک فرمان ساده مانند این، از این دستیار صوتی صحبت به زبان خاصی خواسته شود: «Hey Google, talk to me in Hindi»
 
مرجع : TechCrunch
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۸۲۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما