۰

سازمان حج: مسوولیتی در قاچاق گوشی از طریق زائران نداریم

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۷
واکنش سازمان حج و زیارت به واردات گوشی از طریق زائران
واکنش سازمان حج و زیارت به واردات گوشی از طریق زائران

آی‌تی‌من- رییس سازمان حج و زیارت درباره‌ قاچاق گوشی همراه از طریق زائران و گزارش وزارت ارتباطات در این‌باره و نقش و مواضع سازمان حج و زیارت برای کنترل این قضیه در اربعین گفت: این موضوع در ماموریت سازمان حج و زیارت نیست. ما مسوولیتی نسبت به قاچاق گوشی همراه نداریم اما از طریق کارگزاران زیارتی، زائران توجیه می‌شوند تا فریب افراد سودجو را نخورند، چرا که سفر زیارتی قداست دارد.

او با بیان این که هیچ گزارشی از دستگاه‌های مربوطه درباره‌ تخلف مدیران کاروان‌ها و یا کارگزاران زیارتی در موضوع کلاهبرداری و سوءاستفاده از زائران در قاچاق گوشی و رجیستری به دست این سازمان نرسیده است، اظهار کرد: در سازمان حج و زیارت هیات رسیدگی به تخلفات وجود دارد. سیستم‌های بازرسی و نظارتی نیز حاکم است. اگر احساس شود تخلفی صورت می‌گیرد با این موارد قاطع برخورد خواهد شد. اجازه نمی‌دهیم این مسائل وارد حوزه کارگزاری زیارتی شود.

با این حال این روزها بسیاری از مسافرانی که برای زیارت عتبات عالیات از کشور خارج می‌شوند نادانسته اطلاعات‌شان برای واردات و رجیستری گوشی‌هایی که به شکل مسافری و قاچاق وارد می‌شود، مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.

با این حال هنوز هیچ ارگانی در رابطه با این موضوع واکنشی نشان نداده تا جلوی این نوع سوءاستفاده‌ها گرفته شود و مسافرانی که قربانی می‌شوند متضرر نشوند.

 
مرجع : ايسنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۷۹۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين