۰
درخواست پلیس فتا برای جلوگیری از جرایم و تخلفات

وزارت ارتباطات فرآیند صدور سیم‌کارت را تغییر دهد

تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۸
درخواست پلیس فتا از وزارت ارتباطات برای تغییر فرآیند صدور سیم‌کارت
درخواست پلیس فتا از وزارت ارتباطات برای تغییر فرآیند صدور سیم‌کارت

آی‌تی‌من- هرچند مشکل وجود سیم‌کارت‌های بی‌هویت در کشور تا حد زیادی حل شده، اما اشکالات و باگ‌های صدور سیم‌کارت در کشور، هنوز دست مجرمان را برای سواستفاده از سیم کارت‌ها بدون اطلاع مالک باز گذاشته است. 

سرهنگ مصطفی نوروزی رییس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا و در پاسخ به این پرسش که آیا سیم‌کارت بدون هویت در کشور موجود هست یا خیر، بیان داشت: سیم‌کارت بدون هویت در شبکه ارتباطی کشور وجود ندارد ولی متاسفانه برخی دفاتر و نمایندگی‌های اپراتور تلفن همراه بدون حضور شخص و ارائه مدارک اقدام به ثبت سیم‌کارت به نام افراد می‌کنند.

نوروزی در ادامه به شهروندان توصیه کرد: از ارایه تصاویر مدارک هویتی خود به مراجع غیررسمی خودداری کنند زیرا در صورت مفقودی سیم‌کارت و یا ارایه سیم‌کارت خود به دیگران، تمام مسوولیت قانونی با فردی است که سیم‌کارت به نام او است.

رییس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا افزود: هموطنان در صورت مفقودی سیم‌کارت‌شان در اسرع وقت به سوزاندن سیم‌کارت و یا مسدود کردن آن اقدام کنند.

این مقام انتظامی افزود: شهروندان می‌توانند با ارسال کد ملی به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۵۰ یا گرفتن استعلام از وب‌سایت CRA.IR از تعداد سیم‌کارت‌هایی که به نامشان است مطلع شوند و اگر از سیم‌کارت‌هایشان و یا مدارک هویتی‌شان سوءاستفاده شده مطلع شوند و برای طرح شکایت و مسدود کردن سیم‌کارت اقدام کنند.

نوروزی گفت: همانطور که می‌دانیم نظارت بر سیم‌کارت‌ها از طریق وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات است و لذا از وزارت ارتباطات خواهانیم فرآیند ثبت نام و صدور سیم‌کارت را با احراز هویت از طریق مکانیزم‌های بیومتریک راه‌اندازی کند تا دیگر شاهد تخلفات و مشکلات این چنینی نباشیم.
 
کد مطلب : ۲۷۲۷۷۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما