۰

آنچه درباره آیفون ۱۱ اپل می‌دانیم

تاریخ انتشار
شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۱
آیفون 11
آیفون 11

آی‌تی‌من- بعد از آنکه اخبار و گزارش‌های متعددی درباره تاریخ برگزاری رویداد رونمایی اپل از گوشی جدید آیفون ۱۱ و سایر محصولات جدیدی که توسعه داده است، منتشر شد، حالا دوباره اطلاعات بیشتری درباره این گوشی درز کرده است که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

آیفون ۱۱ قرار است در تاریخ ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۹ یعنی ۱۹ شهریور رونمایی شود و این مراسم در سالن آمفی تئاتر استیو جابز، واقع در مقر اپل، کوپرتینو، ساعت ۲۱:۳۰ به‌وقت تهران برگزار خواهد شد.

انتظار می‌رود اپل امسال نیز سه مدل مختلف از گوشی‌های آیفون را در جریان برگزاری این رویداد معرفی کند که در سه سایز، اندازه و امکانات مختلف نظر و توجه طیف وسیعی از مشتریان خود را جلب کند. همچنین گفته می‌شود هر سه مدل گوشی‌های آیفون ۱۱ همزمان به بازار عرضه خواهند شد، به این ترتیب همانند سری آیفون ۱۰، در بازه‌های زمانی مختلف و فاصله داری روانه بازار نخواهند شد.

گفته می‌شود اپل قصد دارد نسل جدیدی از همان سه مدل آیفون ۱۰، ۱۰ پلاس و ایکس آر مقرون به‌صرفه با نمایشگر ال‌سی‌دی را معرفی و ارائه کند که نخستین سری از گوشی‌های اپل خواهند بود که به دوربین سه گانه مجهز هستند. همچنین یکی دیگر از گمانه‌زنی‌های تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه فناوری، افزودن رنگ‌های جدیدی به سری گوشی‌های جدید آیفون است.

شایعات حاکی از آن است که اپل امسال از سه مدل آیفون دیگر برای جایگزینی با آیفون XS ، XS Max و XR رونمایی خواهد کرد. گفته می‌شود گوشی‌های جایگزین‌های XS و XS Max که به دستگاه‌های Pro یا پیشرفته معروف هستند، احتمالا دارای سه دوربین در پشت هستند و لنز جلوی آنها نیز ممکن است دارای مزیت تصویربرداری آهسته با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه باشد.

همچنین گفته می‌شود این دو دستگاه می‌توانند ایرپادها را با قرار دادن قاب ایرپادها روی پشت گوشی‌ها به صورت بی‌سیم شارژ کنند.

هر سه مدل احتمالا دارای وضوح صفحه نمایش یکسانی خواهند بود و به جای اینکه درگاه شارژ آنها به USB-C تغییر کند، مانند iPad Pro  همچنان از درگاه اختصاصی اپل یعنی لایتنینگ(Lightning) بهره خواهند برد.

به نظر می‌رسد که این گوشی‌ها حاوی جدیدترین تراشه A13 و لمس هدفمند(Haptic Touch) برای جایگزینی با لمس ۳ بعدی هستند. لمس هدفمند را می‌توان می‌توان مانند راست کلیک در موس تصور کرد که تاکنون تنها در آیفون XR تعبیه شده است.

اما به احتمال زیاد برای عرضه آیفون‌هایی با امکان اتصال 5G باید تا سال ۲۰۲۰ صبر کرد.

از دیگر ویژگی‌های مورد انتظار این سه آیفون جدید می‌توان به حسگر تشخیص چهره با زاویه دید عریض‌تر، مقاومت بهتر در برابر آب و فناوری مقاومت در برابر ضربه اشاره کرد.

برخی دیگر از تحلیلگران برآورد و اعلام کرده‌اند که این مراسم به احتمال زیاد تنها میزبان رونمایی از سری جدید گوشی‌های آیفون است و خبری از مک بوک یا آیپد جدید اپل نخواهد بود. هر چند که احتمالا یک ساعت هوشمند جدید، سری پنجم اپل واچ با قابلیت و امکانات جدید و منحصر بفرد و قاب سرامیکی و تیتانیومی هم‌زمان با معرفی آیفون ۱۱، رونمایی خواهد شد.

اطلاعات بیشتر راجع به این گوشی‌ها در زمینه قیمت در دست نیست اما انتظار می‌رود همانند گوشی‌های پرچمدار سری نوت سامسونگ با قیمتی حدود 950 تا 1200 دلار به بازار عرضه شوند.

 
مرجع : Phone Arena
کد مطلب : ۲۷۲۷۲۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما