۰
به دلیل مخالفت آمریکا

امضای منشور اینترنت باز، آزاد و امن به تعویق افتاد

تاریخ انتشار
شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۵
سدریک او، وزیر صنعت دیجیتال فرانسه
سدریک او، وزیر صنعت دیجیتال فرانسه

آی‌تی‌من- فرانسه که میزبان نشست G7 در بیاریتز است، امیدوار بود که روز جمعه گذشته غول‌های شبکه‌های اجتماعی این تعهدنامه «منشور اینترنت باز، آزاد و امن» را امضا کنند.

بنا به گزارش رویترز، طبق برنامه، قرار بود سهام‌داران بزرگ دنیای دیجیتال روز 23 اوت این منشور را امضا کنند و پس از آن، این تعهدنامه در بیاریتز به کنفرانس G7 معرفی شود. اما روز جمعه هیچ مراسمی به این منظور برگزار نشد و رادیو اورپا-1 اعلام کرد که دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا به مدیران ارشد شبکه‌های اجتماعی برای امضای این تعهدنامه به صورت عمومی فشار وارد کرده است.

البته سدریک او،  وزیر صنعت دیجیتال فرانسه گفته است که مراسم امضای این تعهدنامه لغو نشده و با تاخیر، روز دوشنبه آینده، برگزار خواهد شد.

وی گفت: ایده اولیه این بود که مدیران پلتفرم‌ها در بیاریتز حاضر شوند؛ اما فعلا ایالات متحده مخالف امضای این تعهدنامه است.

گوگل، فیس‌بوک و اسنپ‌چت از جمله پلتفرم‌هایی هستند که قرار است این تعهدنامه را امضا کنند.

هدف این تعهدنامه،  ایجاد حرکتی جمعی به منظور تضمین شفافیت و همکاری برای استفاده مثبت و امن از اینترنت اعلام شده است.

پایه این منشور، فراخوان کرایست‌چرچ بوده است. فراخوان کرایست چرچ که پس از حوادث تروریستی در شهری به همین نام در نیوزلند اتفاق افتاد، خواستار توسعه دامنه تعهدات پلتفرم‌ها به ویژه در زمینه حذف محتواهای مرتبط  با نفرت‌پراکنی و تضمین شفافیت و حمایت از قربانیان شده بود.

وزیر صنعت دیجیتال فرانسه افزود: شکی در این نیست که شبکه‌های اجتماعی این تعهدنامه را امضا خواهند کرد.

وی ادامه داد: پلتفرم‌ها برای امضای این منشور متعهد شده‌اند، همه کشورها نیز مشارکت می‌کنند و تنها سوال باقی مانده این است که آیا آمریکا نیز به این حرکت می‌پیوندد یا نه.

سدریک او افزود: ما در حال رایزنی با آمریکایی‌ها هستیم و امیدواریم که آنها هم به این توافق برگردند.

 
مرجع : Reuters
کد مطلب : ۲۷۲۶۸۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما