۰

چرا در مراسم آنپکد سامسونگ، مدیرعامل مایکروسافت روی صحنه رفت

تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۵
حضور ساتیا نادلا در مراسم آنپکد سامسونگ
حضور ساتیا نادلا در مراسم آنپکد سامسونگ

آی‌تی‌من- مراسم آنپکد سامسونگ امسال هم نیمه دوم مرداد ماه برگزار شد و این غول کره‌ای از گوشی‌های سری نوت 10، ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو 2 و لپتاپ گلکسی بوک اس رونمایی کرد.

در این مراسم غیر از سخنرانی مدیران ارشد سامسونگ، ساتیا نادلا هم حضور داشت و روی سن رفت و به ایراد سخنرانی پرداخت. با توجه به سخنان این مدیر مایکروسافت، ظاهرا سامسونگ امسال همکاری‌هایش را با مایکروسافت گسترش داده تا دستگاه‌هایش بهره‌وری بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل مایکروسافت معتقد است که همکاری با سامسونگ باعث افزایش بهره وری دستگاه می‌شود و از سوی دیگر محصولاتی که با همکاری این دو کمپانی راهی بازار خواهند شد از قدرت بیشتر برخوردار خواهند بود.

سامسونگ پنج شنبه شب از گوشی‌های گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ پلاس پرده برداری کرد. این گوشی‌های هوشمند از برخی قابلیت‌های ویندوز ۱۰ بهره می‌برند و به این ترتیب کمپانی‌های سامسونگ و مایکروسافت سعی کرده‌اند تا شکاف میان رایانه‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند را پر کنند. 

گوشی‌های گلکسی نوت ۱۰ از سرویس‌هایی همچون Outlook، OneDrive و Your Phone بهره می‌برد.

البته سامسونگ و مایکروسافت پیشتر نیز با یکدیگر همکاری‌هایی داشته‌اند؛ اما به نظر می‌رسد حالا این همکاری‌ها افزایش یافته است.

گفته می‌شود مایکروسافت قرار است گوشی‌های گلکسی نوت ۱۰ را در فروشگاه‌هایش در سراسر دنیا عرضه کند.

همچنین سامسونگ از لپ تاپ گلکسی بوک اس رونمایی کرده که با همکاری مایکروسافت و کوالکام ساخته شده است. این لپتاپ از سیستم عامل ویندوز مایکروسافت پشتیبانی می‌کند و قرار است به زودی به بازار عرضه شود. این در حالی است که پیش بینی می‌شد حالا سامسونگ سیستم عامل تازه‌ای برای دستگاه‌های جدیدش توسعه دهد، اما به نظر می‌رسد همکاری با مایکروسافت قطعا باعث قدرتمندتر شدن این کمپانی کره‌ای خواهد شد چرا که سامسونگ با رقیب قدرتمندی مثل اپل دست و پنجه نرم می‌کند و اپل از یک سو رقیب قدر مایکروسافت به شمار می‌رود و از سوی دیگر با سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند رقابت می‌کند.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم این دو غول بزرگ دنیا چه رقابت تازه‌ای را با یکدیگر آغاز خواهند کرد؛ آیا جنگ تازه‌ای به راه می‌افتد. بر این اساس سامسونگ با عرضه محصولات اقتصادی‌تر در بازار می‌تواند سهم زیادی از این بازار را از آن خود کند.

 
مرجع : geekwire
کد مطلب : ۲۷۲۶۱۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما