۱
۰
​​​​​​​با راه‌اندازی سامانه جدید ایران کارفا

دبیرخانه وام وجوه اداره شده به سازمان فناوری اطلاعات منتقل شد

تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۱
سامانه جدید وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات با نام «ایران کارفا» در سازمان فناوری اطلاعات آغاز به‌کار کرد
سامانه جدید وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات با نام «ایران کارفا» در سازمان فناوری اطلاعات آغاز به‌کار کرد

آی‌تی‌من- سامانه جدید وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات با نام «ایران کارفا» با هدف حمایت از اصناف حوزه فاوا، پلتفرم‌های کسب و کار فاوا، عرضه کنندگان محصول و یا خدمت روی پلتفرم، شتاب‌دهنده سازمانی، صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه و شرکت‌های نوپای حوزه‌ فاوا در سازمان فناوری اطلاعات ایران آغاز به کار کرده است.

براساس گزارش خبرگزاری مهر این سامانه در قالب ۷ نوع حمایت شامل توسعه اپلیکیشن (شرکت‌های نوپا)، توسعه کسب و کار فاوا (شرکت‌های نوپا)، اشتغال‌زایی اصناف، عرضه کننده محصول یا خدمت روی پلتفرم، توسعه پلتفرم فاوا، شتابدهنده سازمانی و سرمایه‌گذار جسور شرکتی از فعالان این کسب و کارها حمایت می کند.

پیش از این دبیرخانه وام وجوه اداره شده در اختیار معاونت نوآوری وزارت ارتباطات بود که هم اکنون این وزارتخانه از جابجایی دبیرخانه وام وجوه اداره شده و انتقال آن به سازمان فناوری اطلاعات ایران و نیز بازنگری و تدوین فرآیندهای جدید مربوط به اعطای تسهیلات وام وجوه اداره شده برای فعالان ICT، خبر داده است.
 
کدام طرح‌ها وام می‌گیرند؟
براساس اطلاعات منتشر شده در سامانه ایران کارفا، برای 7 موضوع و طرح امکان تقاضای وام وجوه اداره شده وجود دارد. این طرح‌ها شامل توسعه اپلیکیشن (شرکت‌های نوپا)، توسعه کسب و کار فاوا (شرکت‌ها نوپا)، اشتغال‌زایی صنف، عرضه کننده محصول/خدمت بر روی پلتفرم، توسعه پلتفرم فاوا، شتابدهنده سازمانی و سرمایه‌گذار جسور شرکتی است.

بیشترین مبلغ وام به سرمایه‌گذاران جسورانه شرکتی اختصاص داده شده که سقف آن سه میلیارد تومان، با نرخ بهره 10 درصد و دوره بازپرداخت 36 ماهه است. شرکت‌های بزرگ یا دارای پروانه از وزارت ارتباطات می‌توانند برای دریافت این وام تقاضا داده و از دوره تنفس 12 ماه آن نیز استفاده کنند.

برای دو طرح توسعه پلتفرم فاوا و شتاب‌دهنده سازمانی نیز می‌توان تا سقف یک میلیارد تومان وام گرفت. درباره شتابدهنده سازمانی، این شرط وجود دارد که تعداد مشخصی کسب و کار نوپا در سال شتابدهی شوند. نرخ بهره آن 10 درصد و دوره بازپرداخت آن 24 ماه است. توسعه پلتفرم فاوا نیز همین شرایط را دارد و البته دوره بازپرداخت آن 36 ماه تعیین شده است.

به توسعه اپلیکیشن‌ها و توسعه کسب‌وکار فاوا در شرکت‌های نوپا نیز به شرط اشتغال بیمه‌ای تا سقف 150 میلیون تومان وام تعلق می‌گیرد. نرخ بهره این وام‌ها 4 درصد بوده و دوره بازپرداخت آن 24 ماه پس از یک دوره تنفس 12 ماهه است.

برای اشتغال‌زایی اصناف نیز به شرط ایجاد اشتغال بیمه‌ای، 20 میلیون تومان وام به ازای هر شغل درنظر گرفته شده است و البته به صنف‌های مرتبط با فاوا در شهرهای زیر 150 هزار نفر تعلق می‌گیرد. نرخ بهره آن 10 درصد بوده و دوره بازپرداختش 24 ماهه است.

عرضه کننده خدمات و یا کالا بر بستر پلتفرم نیز حداکثر 50 میلیون تومان وام با نرخ بهره 4 درصدی دریافت می ‌کند به شرط آن که به عرضه خدمت و یا کالا بر بستر پلتفرم بپردازد.

نکته جالب این که در این سامانه به عنوان شخصیت حقیقی نیز امکان درخواست وام وجود دارد. همچنین مدت زمان فرایند دریافت وام نیز 30 روز پیش‌‌بینی شده است.

همچنین برای خانواده شهید، جانباز، مددجو، توان‌یاب و ایثارگر شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.
 
کد مطلب : ۲۷۲۶۱۱
نظرات شما
محمد رشیدیان
Germany
سلام امروز یکشنبه 98.05.20 جهت پیگیری واخذ وام وجوه اداره شد از ورودی 5 ساختمان بیسیم مخابرات شروع کردیم وبه ساختمان ورودی 22 رسیدیم وبا فرد محترمی ما را به میدان ونک راهنمایی کردند ولی چون آدرس دقیقی نداشتیم به دفتر کار مان برگشتیم وبا شماره 88115790 جناب طاِِئبی مذارکه واشان ما را به دفتر جناب دکتر سنجری معرفی 88791254 راهنمایی فرمودند وایشان هم مار ابه آقای صابری 88115852 راهنمایی فرمودند پس از چند بارتماس کسی جواب نداد
لذا خواهشمند است جهت اخذ یک میلیارد تومانی باید با چه کسی و چه شماره ای تماس بگیرم
سالن تولیدی ما در منطقه ویژه اقتصادی پیام است ودر حال حاظر تجهیزات فیبر نوری تولید می کنیم
دارای پروانه بهره برداری بنام شرکت بنیان ارتباط سهند فرهیختگان بوده وثبت شرکت 97.05.02 سهامی خاص می باشد
لطفا راهنمایی بفرمایید تشکر
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما