کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هوش مصنوعی تصاویر سلفی را به نقاشی‌های کلاسیک تبدیل می‌کند

Technology review , 1 مرداد 1398 ساعت 23:27

ابزار جدیدی ساخته شده که با کمک هوش مصنوعی کاربران می‌توانند با آپلود کردن عکس خود، آن را تبدیل به نوعی نقاشی کلاسیک تبدیل کنند. این نقاشی می‌تواند شبیه نقاشی‌هایی با تکنیک آبرنگ، رنگ روغن یا جوهر باشد.


 
آی‌تی‌من- سازندگان این ابزار در آزمایشگاه هوش مصنوعی واتسون آی‌بی‌ام در انستیتو فناوری ماساچوست (MIT) از مدل‌های GAN یا generative adversarial network استفاده کرده‌اند. GAN از جمله تکنیک‌های محبوب هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است که دو شبکه عصبی را برای تولید یک خروجی قابل قبول به رقابت با هم وامی‌دارد.
از این دو شبکه یکی تولیدگر (Generator) است که سعی می‌کند نمونه را تقلید کند و دیگری تفکیک دهنده (discriminator) که تصویر ساخته شده را با تصویر اصلی مقایسه می‌کند. در این ابزار، از 45 هزار تصویر نقاشی شامل نقاشی‌هایی از ون‌گوگ، رامبراند و تیتیان برای آموزش هوش مصنوعی استفاده شده است.

البته هیچ کدام از تصاویر ساخت شده، دارای لبخند نیست، زیرا نقاشی لبخند در دوره‌ای که این نقاشی‌ها کشیده می‌شد، یعنی دوران رنسانس، معمول نبود.

این وب سایت ادعا می‌کند  تصاویر آپلود شده، بدون ذخیره شدن، حذف خواهد شد؛ اما اگر می‌خواهید از این ابزار استفاده کنید، نگران حریم خصوصی خود هم باشید. می‌دانید که اخیرا اپلیکیشن دیگری به نام FaceApp خیلی سر و صدا کرد و محبوب شد. این اپ از سال 2017 به بازار آمد، اما اخیرا ویژگی جدیدی به آن افزوده شده که چهره شما را در پیری نشان می‌دهد. اما در نهایت مشخص شد که این اپ که محصول یک شرکت روس است، می‌تواند اطلاعات شما را به سرقت ببرد.

هر چند که فعلا این ابزار نقاشی ساز به دلیل استقبال بیش از حد کاربران از دسترس خارج شده است.
 
 


کد مطلب: 272502

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/272502/هوش-مصنوعی-تصاویر-سلفی-نقاشی-های-کلاسیک-تبدیل-می-کند

ITMen
  https://www.itmen.ir