۰
نماینده مجلس:

طرح رجیستری در حال تبدیل شدن به فرصت رانت‌خواری است

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۴
ایجاد زمینه های رانت خواری در طرح رجیستری
ایجاد زمینه های رانت خواری در طرح رجیستری

آی‌تی‌من- محمد محمودی شاه‌نشین در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس گفت: امروز موضوع شهرهای هوشمند و ارائه خدمات الکترونیکی و استفاده از فضای اینترنت، اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای خدمات مالی، کنترل ترافیک و حمل و نقل، بانکداری و حفظ محیط زیست و سلامت از ضرورت‌های انکارناپذیر است. دولت‌ها نمی‌توانند بدون اصلاح فرایندها و بدون استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های نوین شرایط توسعه در بخش‌های خدماتی، تولیدی و اداری را فراهم کنند. اگر دولت برای حمل و نقل، حفظ محیط زیست، بهداشت محیط، بهسازی مصرف انرژی و جلوگیری از تخریب جنگل‌ها یارانه پرداخت می‌کند و میلیون‌ها دلار صرف واردات کاغذ و قطعات ماشین‌های مکانیکی را در دستور کار دارد باید بداند که می‌تواند با تغییر رویکرد و با استفاده از خدمات الکترونیکی و نوین خدمات شایسته‌تری را به جامعه ارائه دهد و می‌تواند پویاتر و اثربخش‌تر ظاهر شود.

محمودی شاه‌نشین عنوان کرد: تلفن‌های همراه و موبایل‌های هوشمند امروز به عنوان یک کالای ضروری و اساسی در سبد زندگی مردم جا باز کرده است. حمایت از نرم‌افزارها و برنامه‌ها و همچنین اپلیکیشن‌ها می‌تواند در تمامی زمینه‌های پیش گفته شده، اثربخش باشد.

وی تأکید کرد: متأسفانه طرح رجیستری که برای کنترل بازار و جلوگیری از قاچاق اجرایی شد در حال تبدیل شدن به فرصت رانت‌خواری است و صدور مجوز واردات و سیاست‌گذاری برای چند شرکت محدود قطعاً فسادزا خواهد بود. به همین دلیل لازم است پیشگیری و تدابیر لازم در این باره اتخاذ شود. تصویب حقوق گمرکی نامتعارف و سایر ضوابط نیز بازار این بخش از خدمات را به ورشکستگی می‌کشاند. حمایت از ساخت و پشتیبانی خدمات پس از فروش و ارتقای مراکز تولید داخل و تسهیل در واردات و توزیع این محصولات امروز امری ضروری است و باید در سبد کالای اساسی و ضروری قرار بگیرد.

 
مرجع : ايسنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۴۶۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما