کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس کل بانک مرکزی:

۳۰هزار میلیارد تومان وام به بنگاه‌های کوچک و متوسط پرداخت می‌شود

اتاق اصناف تهران , 23 تير 1398 ساعت 20:23

به گفته رییس کل بانک مرکزی، در سال جاری میزان پرداخت تسهیلات به بخش های تولیدی افزایش خواهد یافت و تا سقف ۳۰هزار میلیارد تومان اعتبار به SMEها اختصاص خواهد یافت.


 
آی‌تی‌من- عبدالناصر همتی در نشست هم اندیشی با اعضای هیات رئیسه اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف ایران، با تاکید بر اینکه بخش غیردولتی بازوی توانمند اقتصاد کشور است، تصریح کرد: بانک مرکزی تمام تلاش خود را برای رفع موانع فعالان بخش غیردولتی به کار می‌گیرد.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به نزدیک شدن نرخ ارز نیما به بازار آزاد گفت: خوشبختانه بازار ارز از ثبات برخوردار است و روند بازگشت ارز حاصل از صادرات بهبود یافته است که نشانه استقبال فعالان اقتصادی از سیاست‌های ارزی اخیر است.

وی همچنین در پاسخ به درخواست‌های فعالان اقتصادی بخش‌های غیردولتی برای تأمین مالی واحدهای تولیدی به تشریح برنامه‌های بانک مرکزی برای هدایت نقدینگی به واحدهای تولیدی پرداخت و گفت: بانک مرکزی حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط را به طور جدی پیگیری می‌کند.

همتی ادامه داد: در همین راستا و به منظور جلوگیری از رکود، برنامه‌های جدید بانک مرکزی پس از نظرخواهی از کارشناسان پولی کشور درحال تدوین است و در قالب «طرح تأمین مالی مولد» اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نظام بانکی علیرغم محدودیت‌های موجود همواره پشتیبان بخش تولید کشور بوده است، تاکید کرد: در سال جاری میزان پرداخت تسهیلات به بخش‌های تولیدی افزایش خواهد یافت و تا سقف ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به SME ها اختصاص خواهد یافت.

 


کد مطلب: 272445

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/272445/۳۰هزار-میلیارد-تومان-وام-بنگاه-های-کوچک-متوسط-پرداخت-می-شود

ITMen
  https://www.itmen.ir