۰

لمس سه بعدی از آیفون حذف می‌شود

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۵
حذف لمس سه بعدی از آیفون اپل
حذف لمس سه بعدی از آیفون اپل

آی‌تی‌من- موضوع حذف لمس سه بعدی در گوشی‌های آیفون، مدت‌هاست که شنیده می‌شود و چندین تحلیلگر، در سال گذشته گفته بودند که اپل قصد دارد تولید صفحه‌نمایش‌های pressure-sensitive را برای دستگاه‌هایش متوقف کند. به این ترتیب لمس سه بعدی در آیفون XR نیز ارایه نخواهد شد.

لمس سه بعدی یا 3D Touch تکنولوژی است که توسط اپل ارائه شده وهم اکنون این تکنولوژی در مک بوک ۲۰۱۵، مک بوک پرو ۲۰۱۵، ساعت اپل ۲۰۱۵، و آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس استفاده می‌شود.

در این تکنولوژی مقدار فشار وارد شده بر صفحه لمسی تلفن همراه اندازه‌گیری شده و باتوجه به مقدار فشار، عملی را که برایش تعریف شده انجام می‌دهد. ژست‌های حرکتی جدید از جمله Peek و Pop نیز که برای این تکنولوژی در نظر گرفته شده‌است به کاربران امکان خواهد داد که منوهای متنی را به آیکون‌های صفحه هوم خود اضافه کنند و مستقیماً به سراغ قابلیت‌هایی بروند که بیش از سایر موارد در یک اپلیکیشن خاص استفاده می‌کنند؛ در داخل اپلیکیشن‌ها نیز با استفاده از Peek می‌توان پیش نمایشی از اطلاعات را مشاهده کرد و از طریق Pop نیز مستقیماً به همان قسمت از برنامه رفت.

اپل با ایجاد تغییراتی در رابطه کاربری iOS 13 به پیشواز حذف این فناوری ساخت نمایشگر رفته است. در این سیستم عامل، می‌توانید با فشار طولانی مدت، امکان پیش نمایش را فعال کنید. کثلا در سافاری، اگر انگشت‌تان را روی یک لینک نگه‌دارید، پنجره کوچک پیش نمایش باز می‌شود. در آی‌پد، به این ترتیب می‌توانید گزینه Drag and Drop را هم فعال کنید.

گزارش‌ها حاکی است تولیدکنندگانی مثل TPK و GIS بابت تامین ماژول لمسی نمایشگرهای اپل، از این پس پول کمتری به دست خواهند آورد، زیرا ساخت ماژول‌های جدید ارزان‌تر و کم هزینه‌تر است.

اپل برای تامین پنل OLED آیفون 10، آیفون 10‌اس و آیفون 10 اس مکس تا کنون فقط با سامسونگ کار می‌کرد و تامین پنل مک‌بوک‌پرو و اپل‌واچ را به ال‌جی سفارش می‌داد. اما به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد از این پس برای تامین OLED گوشی‌هایش فقط به سامسونگ متکی نباشد.

گزارش دیجی‌تایمز حاکی است که اپل قصد دارد BOE را به زنجیره تامین خود اضافه کند. یکی از مسایلی که اپل را ترغیب به این کار کرده، محدودیت‌هایی است که ژاپن برای صادرات به کره جنوبی وضع کرده است.

پیش‌بینی می‌شود که اپل، آیفون‌های جدید بدون لمس سه بعدی را در پاییز امسال (احتمالا در رویدادی در ماه سپتامبر) معرفی کند.


 
مرجع : DigiTimes
کد مطلب : ۲۷۲۴۱۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما