کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راهبری دسترسی آزاد به اطلاعات به علی ربیعی واگذار شد

دستور رییس جمهوری به سخنگوی دولت برای حضور فعال در فضای مجازی

پایگاه اطلاع رسانی دولت , 18 تير 1398 ساعت 22:10

در پیوست حکم رییس جمهور روحانی برای علی ربیعی، بر ضرورت گفت‌وگوی اجتماعی اجزای دولت با جامعه، گروه‌های اجتماعی ذی‌نفع و تسهیل ارتباطات تشکل‌های صنفی، سیاسی و گروه‌ها و اقشار مختلف با دولت و حضور فعال در شبکه فضای مجازی و بهره‌گیری از مفیدترین و موثرترین امکانات و فناوری‌های نوین ارتباطی جهت برای ارتباطات دو سویه با مردم در فضای مجازی تاکید شده است.


 
آی‌تی‌من- بخشی از متن حکم به این شرح است: دولت دوازدهم بر اساس برنامه‌هایی که در دوران انتخابات ریاست جمهوری به مردم ارائه شده، رسالتی بس سنگین بر عهده دارد. این دولت باید بتواند طی دوره فعالیت خود، کشور عزیزمان ایران را از چالش‌های بزرگ انباشته شده در طول چند دهه گذشته عبور داده و شرایط مساعدی را برای مقطع پایانی فعالیت خود در سال ۱۴۰۰ که مصادف با پایان رسیدن قرن حاضر است، به وجود آورد. این مهم ممکن نیست مگر با همدلی و همراهی آحاد جامعه و ارتباط نزدیک ارکان دولت با گروه‌های مرجع و حضور مستمر دولتمردان در فضای مجازی و حقیقی برای اقناع مردم در تصمیماتی که گستره ملی داشته و سرنوشت مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

لذا ضروری است جنابعالی برنامه‌های خود را با توجه دقیق به جهت‌گیری‌ها و اولویت‌های ذیل تنظیم و اجرا نمایید:

۱-  طراحی نظام راهبردهای ارتباطات اجتماعی و اطلاع‌رسانی دولت برای تبدیل سیاست‌های دولت به برنامه‌های ارتباطی موثر و متناسب با شرایط و نیازهای روز.

۲-  تلاش برای ارتقای همدلی میان دولت و ملت از طریق آشنا کردن مردم با برنامه‌ها، موفقیت‌ها و مشکلات دولت و نیز انتقال و اطلاع‌رسانی مسایل مهم به جامعه.

۳- «ایجاد هم‌افزایی و هماهنگی میان روابط عمومی‌ها»، «ارتقا کیفی فعالیت روابط عمومی‌ها در جهت افزایش شفافیت و پاسخگویی دولت در مورد سوالات، ابهامات و شایعات در مورد عملکرد دولت»، «اطلاع‌رسانی سریع و دقیق و دسترسی آزادانه مردم به اطلاعات»، «سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و هدایت روابط عمومی‌ها و نظارت بر عملکرد آن‌ها در جهت سیاست‌های اطلاع‌رسانی دولت» و «طراحی و تدوین فعالیت‌های رسانه‌ای ارتباطات اجتماعی با همکاری وزرا و معاونین رییس‌جمهور و استانداران».

۴- «تدوین و مدیریت اجرای پیوست ارتباطی و افکار عمومی ‌برای مصوبات مهم دولت» و «تبیین مسائل و موضوعات ملی در جهت اقناع و همراهی مردم» از طریق «ساده‌سازی و ملموس کردن مسایل مهم و تخصصی برای عموم مردم».

۵- «تامین نیازهای خبری و اطلاعاتی جامعه» و «تضمین دسترسی آسان رسانه‌ها به داده‌ها و اطلاعات متقن» در مورد مسائل، چالش‌ها، دستورکارها و اقدامات دولت و «مقابله موثر با بی‌خبری، ناامیدی و سیاه‌نمایی».

۶- حضورفعال در شبکه فضای مجازی جهت تبیین خدمات دولت و بهره‌گیری از مفیدترین و موثرترین امکانات و فناوری‌های نوین ارتباطی برای برقراری ارتباطات دوسویه با مردم در فضای مجازی.

۷- «رصد مستمر فضای عمومی، رسانه‌ای، شبکه‌های اجتماعی و گروه‌ها و اقشار اجتماعی» و «داده‌کاوی برای انتقال منظم وضعیت افکار عمومی‌و دیدگاه‌ها، نظریات و خواست‌های اقشار مختلف مردم» به صورت سازمان یافته و علمی‌به رییس‌جمهور، معاون اول و اعضای دولت.

۸- اهتمام به گفت‌وگوی اجتماعی اجزای دولت با جامعه، گروه‌های اجتماعی ذینفع و تسهیل ارتباطات تشکل‌های صنفی، سیاسی و گروه‌ها و اقشار مختلف با دولت.

۹- «راهبری همکاری و مشارکت با رسانه‌های موثر داخلی و خارجی» و «گسترش همکاری ارکان دولت با رسانه ملی» با هدف کمک فکری-مالی به برنامه‌های تولیدی-تامینی رسانه ملی از طریق «مدیریت متمرکز بودجه برنامه‌های مشارکتی با صداوسیما».

۱۰- پاسخ فوری به اتهامات رسانه‌های خارجی علیه نظام اسلامی ‌و دولت و رفع شبهات.

۱۱- برنامه‌سازی لازم خبری و تصویری برای طرح‌ها و اقدامات مهم دولت.

۱۲-  راهبری برنامه‌های ملی «شفافیت»، «انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات»، «سامانه مطالبات عمومی» و «ارتباط مردمی».

۱۳- هماهنگ سازی رسانه‌های دولت.


 


کد مطلب: 272414

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/272414/دستور-رییس-جمهوری-سخنگوی-دولت-حضور-فعال-فضای-مجازی

ITMen
  https://www.itmen.ir