کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

محصولی که سامسونگ ماه آینده عرضه می‌کند

آیا گلکسی نوت ۱۰ فروش بالایی خواهد داشت؟

17 تير 1398 ساعت 22:51

مترجم : ساحره چمنی

سامسونگ ماه آینده از نسخه جدید گلکسی نوت رونمایی می‌کند و مثل هر سال مدت زمان کمی بعد از معرفی، اقدام به فروش گوشی‌های سری نوت می‌کند. اما آیا سامسونگ می‌تواند امسال هم به رقم قابل توجهی از فروش گلکسی نوت دست پیدا کند.



آی‌تی‌من- سامسونگ اولین نسل از گوشی‌های گلکسی نوت را سال ۲۰۱۱ در حالی به بازار عرضه کرد که شرکت‌ها در آن زمان به ساخت گوشی‌هایی با نمایشگر کوچک و ظریف روی آورده بودند، اما سامسونگ توانست نظر قشر خاصی را به این گوشی جلب کرده و مخاطبانش را در سراسر دنیا جذب کند.

این مدل گوشی‌ها علاوه بر صفحه نمایش بزرگ به قلم استایلوس و حافظه داخلی و رم بیشتری نسبت به سایر گوشی‌ها برخوردار شدند. اما امسال به نظر می‌رسد که موضوع کمی فرق کرده و مدل گلکسی نوتی که قرار است به بازار عرضه شود، نمی‌‌تواند ویژگی و برتری نسبت به سایر گوشی‌های این برند داشته باشد؛ چرا که سامسونگ گلکسی اس ۱۰ را به تازگی در نسخه‌های مختلف گلکسی اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس به‌همراه گلکسی S10e و نسخه 5G گلکسی اس ۱۰ با نمایشگری ۶.۷ اینچی و باتری حجیم به بازار عرضه کرده و به نظر می‌رسد برگ تازه‌ای ندارد که برای این گوشی رو کند.

حالا قرار است نسخه بعدی گلکسی نوت با شماره مدل 10 در تاریخ ۱۶ مرداد ماه معرفی و رونمایی شود.

نمایشگر بزرگ دستگاه‌های سری گلکسی نوت یکی از ویژگی‌های اصلی و متمایزکننده‌ آن‌ها از گلکسی S است. با وجود این، تفاوت اندازه‌ نمایشگر و برخی دیگر از ویژگی‌های متمایزکننده‌ این دو سری محصولات در سال‌های اخیر به‌ شدت کاهش یافته است.

مثلا سال گذشته گلکسی اس ۹ و گلکسی نوت ۹ غیر از اندازه صفحه نمایش و باتری و قلم sPen، تفاوت دیگری با هم نداشتند؛ حتی نمایشگر نوت ۹ فقط ۰.۲ اینچ از اس ۹ بزرگ‌تر بود، اما به لحاظ سایر ویژگی‌ها و از جمله دوربین هر دو گوشی هوشمند از نظر عملکرد، قابلیت‌های مشابهی با یکدیگر دارند.

البته در طول سال‌های گذشته شباهت بین سری گوشی‌های اس و نوت تا این حد نبوده است؛ مثلا سامسونگ گلکسی نوت ۲ را سال ۲۰۱۲ معرفی و به بازار عرضه کرد. این گوشی از نمایشگر ۵.۵ اینچی بهره می‌برد و صفحه نمایش آن ۰.۷ اینچ از نمایشگر ۴.۸ اینچی گلکسی اس ۳ بزرگ‌تر بود.

سامسونگ پیشتر گوشی‌های سری اس را در نسخه‌های مختلف با ابعاد متفاوت معرفی و عرضه نمی‌کرد. در نتیجه، گوشی‌های سری نوت مخاطبان خاص خود را داشتند و سری گوشی‌های S هم با نمایشگر کوچک‌تر برای کاربرانی طراحی شده بود که نمایشگری به بزرگی نوت را نمی‌پسندیدند.

اما حالا علاوه بر نسخه‌هایی با سایز نمایشگر متفاوت شاهدیم که سامسونگ نسخه‌ای از گوشی گلکسی اس ۱۰ را با پشتیبانی از شبکه‌های 5G راهی بازار کرده است که صفحه نمایش ۶.۷ اینچی دارد و نسبت به دو نسخه گلکسی اس معمولی و پلاس که به ترتیب ۶.۱ و ۶.۴ اینچ سایز دارند، نسخه‌ بزرگ‌تری به شمار می‌رود. همچنین، این گوشی هوشمند دارای دوربین چهارگانه است و از قابلیت تشخیص عمق سه‌بعدی بهره می‌برد.

حتی سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس را به رم ۱۲ گیگابایتی مجهز کرده و حافظه داخلی آن تا یک ترابایت ظرفیت خواهد داشت، دو نسخه دیگر ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه دارند.

بر این اساس سامسونگ در سری S چندین مدل با سایز نمایشگر متفاوت معرفی کرده، دوربین و حافظه داخلی هم نسخه‌های مختلف متفاوت است، بنابراین گزینه‌های مختلفی بنابر هر سلیقه‌ای برای کاربران وجود دارد و با توجه به اطلاعاتی که درباره گلکسی نوت ۱۰ منتشر شده، تفاوتی با گوشی‌های سری S ندارد؛ تنها وجه تمایز بین گوشی‌های سری اس و نوت ممکن است همان قلم sPen باشد. بر این اساس باید منتظر بمانیم و ببینیم که سامسونگ چه ویژگی خاصی برای این نسخه از گلکسی نوت در نظر گرفته تا کاربران را متقاعد به انتخاب این گوشی کند.

البته باید به این نکته هم توجه کنیم که گوشی‌های پرچمدار همه برندها و از جمله سامسونگ با قیمت بالایی به بازار عرضه می‌شوند و از یکی دو سال پیش با بالا رفتن قیمت جهانی گوشی‌های هوشمند، میزان فروش گوشی‌های پرچمدار هم با کاهش قابل ملاحظه‌ای روبه‌رو شده است. بر این اساس پیش بینی می‌شود که گلکسی نوت ۱۰ هم با بهای بالایی راهی بازار شود و باید ببینیم که آیا سامسونگ می‌تواند با این گوشی در بازار جهانی فروش خوبی را تجربه کند یا به تجربه‌ای ناموفق برای این کمپانی کره‌ای تبدیل خواهد شد.

از سوی دیگر مطابق هر سال اپل نیز با اختلاف زمانی کمی نسخه‌های جدید آيفون را به بازار معرفی می‌کند و رقابت در اواخر تابستان بین این دو تولید کننده بزرگ دنیا داغ داغ است. هر دو کمپانی‌ها در ارایه ویژگی‌ها و قابلیت‌های گوشی‌های هوشمندشان با یکدیگر رقابت می‌کنند و باید دید که سامسونگ چه گزینه‌هایی را رو می‌کند که گوشی‌های آیفون امسال از آنها بی‌بهره‌اند.
 
 


کد مطلب: 272404

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/272404/آیا-گلکسی-نوت-۱۰-فروش-بالایی-خواهد

ITMen
  https://www.itmen.ir