۰
برای مقابله با تهدیدهای روسیه و چین

اتحادیه اروپا مانور سایبری بازی‌های جنگی برگزار می‌کند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۱
پکا هاویستو، وزیر امور خارجه فنلاند
پکا هاویستو، وزیر امور خارجه فنلاند
 
آی‌تی‌من- پکا هاویستو (Pekka Haavisto) وزیر امور خارجه فنلاند چندی پیش در جریان نشست وزرای کشور و مالی اتحادیه اروپا در هلسینکی با اعلام این خبر گفته بود: گسترش مداخلات سایبری، نیازمند واکنش 28 کشور عضو اتحادیه اروپاست.

فنلاند که از روز اول ژوییه ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را به عهده گرفته است، معتقد است که روسیه مسوول مسدودسازی سیگنال‌های GPS در شمال فنلاند بوده که در اکتبر سال گذشته اتفاق افتاد؛ زمانی که نیروهای نظامی فنلاند در مانور نظامی ناتو در نروژ شرکت کردند. البته روسیه این موضوع را تکذیب کرد.

دولت کرملین همچنین به انجام حملات سایبری در مرکز یک نهاد ناظر بین‌المللی سلاح‌های شیمیایی در هلند متهم شده است.

اتحادیه اروپا همچنین، هکرهای وابسته به دولت چین را متهم کرده که با نفوذ به شبکه 8 شرکت بزرگ فناوری در هفته گذشته، سعی در سرقت مالکیت معنوی آنها داشته‌اند.

هاویستو گفت: خواستار تقویت اتحادیه اروپا و کشورهای عضو در جلوگیری و مقابله با حملات سایبری هستیم. نیروهای نظامی و دولتی فقط وقتی می‌توانند در این زمینه فعالانه عمل کنند که برای مقابله با این حملات آموزش دیده باشند.

هفته گذشته رهبران اتحادیه اروپا در جریان نشست بلژیک، به همکاری در جهت مقابله با حملات سایبری متعهد شدند و از کمیسیون اروپایی و کشورهای عضو خواستند که برای شیوه‌های بهبود دوام‌آوری و توسعه  امنیت سایبری اتحادیه تلاش کنند.

رهبران این اتحادیه دو جلسه هم درباره آینده رهبری اتحادیه اروپا پشت درهای بسته برگزار کردند که در این جلسات، به منظور جلوگیری از نشت اطلاعات، از مسدودکننده سیگنال تلفن همراه استفاده شد.

مقامات اتحادیه اروپا می‌گویند که احتمالا سران کشورهای عضو در آینده نیز از همین سیاست‌ برای جلوگیری از نشت اطلاعات استفاده خواهند کرد.

این نخستین بار نیست که اتحادیه اروپا به منظور آمادگی مانور برگزار می‌کند. در سال 2017 نیز یک برنامه بازی‌های جنگی رایانه‌ای به همین منظور برگزار شد.

در ماه آوریل گذشته نیز پلیس فنلاند اعلام کرد که درباره حمله سایبری به وب‌سایتی که نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور را منتشر می‌کرد، تحقیق می‌کند. فنلاند پس از آن، امنیت سایبری را به عنوان اولویت شش ماهه خود اعلام کرد.

فنلاند که از سال 1995 عضو اتحادیه اروپاست، 1335 کیلومتر مرز مشترک با روسیه دارد.

هر دو کشور روسیه و چین، بارها اقدام به حمله سایبری در اتحادیه اروپا را تکذیب کرده‌اند.

 
مرجع : The Guardian
کد مطلب : ۲۷۲۳۵۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما