۰

آیفون 5G سال 2020 به بازار می‌آید

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۵
آیفون 5G سال 2020 به بازار می‌آید

آی‌تی‌من- تحلیلگران پیش بینی کرده‌اند که آیفون 5G سال 2020 راهی بازار خواهد شد. گفته می‌شود که اپل سال آینده از سه مدل آیفون رونمایی خواهد کرد.

بر اساس پیش بینی‌ها، نخستین آیفون ۵G  در ۲۰۲۰ به بازار عرضه می‌شود. این در حالی است که تامین کننده اصلی مودم‌های 5G اپل، دیگر این نوع تجهیزات را تولید نمی‌کند.

البته پیش از این شایعات زیادی درباره احتمال عرضه آیفون 5G در ۲۰۲۰ وجود داشت. اما در همه این شایعات تخمین زده می‌شد در دستگاه‌های مذکور از تراشه رادیویی «اینتل» استفاده شود. حال آنکه اکنون این امر امکانپذیر نیست. زیرا اپل تصمیم گرفت با شرکت «کوالکام» همکاری کند و به این ترتیب «اینتل» مجبور شد بخش مودم‌های ۵G  خود را تعطیل کند.

این تغییرات هزینه گزافی برای اپل دربر داشت و این شرکت مجبور شد علاوه بر تسویه شکایت «کوالکام» در خارج از دادگاه، با پرداخت ۴.۵ میلیارد دلار همکاری با «کوالکام» را برای تولید آیفون‌های آینده تضمین کند.

به هرحال اگر پیش بینی‌ها درست باشد آیفون‌های ۵.۴ و ۶.۷ اینچی که در ۲۰۲۰ عرضه می‌شوند از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کنند. همچنین این تحلیلگر معتقد است در ۲۰۲۰ میلادی ۳ آیفون عرضه می‌شود، از جمله جانشین ارزان قیمت و ۶.۱ اینچی آیفون XR که احتمالاً از اینترنت LTE پشتیبانی می‌کند. این آیفون با رنگ‌های درخشان و نمایشگر OLED عرضه می‌شود.

از سوی دیگر تخمین زده می‌شود در ۲۰۲۱ میلادی تمامی موبایل‌ها از اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کنند.
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۲۶۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما