۰

بازگشایی سامانه رجیستری گوشی همراه مسافر تا ۲ روز دیگر

تاریخ انتشار
جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۵
بازگشایی سامانه رجیستری گوشی همراه مسافر تا ۲ روز دیگر

آی‌تی‌من- ابراهیم درستی در مصاحبه‌ای با رادیو گفت: با بازگشایی دوباره سامانه رجیستری گوشی همراه مسافر وضعیت بازار به روال سابق برخواهد گشت تا از زیان مصرف کننده نهایی جلوگیری شود.

وی اظهارداشت: در شرایط فعلی که واردکنندگان نمی‌توانند سهم بازار را تامین کنند مسافران با ارائه کارت ملی و پرداخت حقوق دولت می‌توانند یک گوشی تلفن همراه را رجیستر کنند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه های صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی ادامه داد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و گمرک مخالف ادامه طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه مسافر بوده‌اند.

وی ضمن اشاره به نشستی که طی دو شب گذشته با وزیر کشور برگزار شده است، گفت: در نشست مزبور در مورد وضعیت بازار تلفن همراه بحث‌هایی صورت گرفت و مقرر شد تا زمانی که واردکنندگان بتوانند سهم بازار را تامین کنند رجیستری گوشی‌های تلفن همراه مسافر همچنان ادامه داشته باشد.

درستی با تاکید براینکه پس از تامین نیاز بازار از سوی واردکنندگان اجرای طرح رجیستری گوشی‌های همراه مسافر نیز قطع خواهد شد، افزود: هم اکنون با قطع سامانه مدنظر قیمت گوشی تلفن همراه در بازار تا 600 هزار تومان افزایش یافته در حالی که شرکتهای واردکننده حق گران فروشی را ندارند.

وی یادآور شد: در راستای نشست‌های مکرری که با وزارتخانه‌های کشور و صنعت، معدن و تجارت برگزار شده با اختصاص ارز برای واردات گوشی همراه واردکنندگان نیاز بازار را تامین خواهند کرد.

این در حالی است که خبرها حاکی از آن است که سایت ثبت گوشی‌های مسافری بسته شده و امکان ثبت گوشی مسافری به شرط مسافر بودن واقعی صورت می‌گیرد و هر مسافر سالانه یک دستگاه گوشی می‌تواند وارد و ثبت کند.
 
مرجع : تسنیم
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۰۴۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما