۰
Exynos i T100

پردازنده جدید اگزینوس سامسونگ برای دستگاه‎های متصل به اینترنت اشیا معرفی شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۷
پردازنده جدید اگزینوس سامسونگ برای دستگاه‎های متصل به اینترنت اشیا معرفی شد
 
آی‌تی‌من- این پردازنده امنیت و پایداری عملکرد دستگاه‌های طراحی شده برای ارتباط در برد کوتاه را ارتقا خواهد داد. در کنار پردازنده‎های قبلی سامسونگ در حوزه اینترنت اشیا مانند اگزینوس i T200 برای اتصال وای‏‌فای و اگزینوس i S111 برای اتصال برد بلند در باند باریک (NB)، معرفی اگزینوس i T100 به این معنی خواهد بود که تراشه‎های سامسونگ بخش اعظمی از انواع اتصالات در حوزه اینترنت اشیا را پوشش خواهند داد.

پردازنده اگزینوس i T100 مبتنی بر فناوری پردازش 28 نانومتری طراحی شده و با توجه به مصرف بهینه انرژی، می‎تواند در دستگاه‎های با اتصال برد کوتاه در اینترنت اشیا استفاده شود که برای اتوماسیون و کنترل محیط‌های خانگی یا تجاری استفاده می‌‏شوند. از میان انواع کاربردها در این حوزه می‎توان به مواردی مثل هوشمند کردن روشنایی، امنیت و نظارت بر خانه، کنترل دما، تشخیص وجود گاز یا آتش سوزی و ابزارهای پوشیدنی حوزه تندرستی اشاره کرد.
 
اگزینوس i T100 از پرطرفدارترین پروتکل‌های ارتباطات کوتاه برد مانند نسخه 5.0 بلوتوث کم مصرف (BLE) و Zigbee 3.0 پشتیبانی می‎کند. در این محصول پردازنده و حافظه، روی یک تراشه کوچک در کنار هم قرار گرفته‏‌اند و به این ترتیب انعطاف‏پذیری آن برای استفاده در محصولات تولیدکنندگان مختلف زیاد است.

قابلیت‎های امنیتی قوی که از این تراشه در برابر هک شدن و خطرات دیگر محافظت می‏‌کند در واقع یکی از ضرورت‏‌های امروز برای استفاده در دستگاه‎های بی‏‌سیم اینترنت اشیا است که برای اتوماسیون و کنترل محیط بکار برده می‏‌شوند. پردازنده اگزینوس i T100 دارای یک بلوک سخت افزاری مجزا به نام «زیر-سیستم امنیتی» (SSS) است که کار کدگذاری داده‌‏ها را انجام داده و نیز واحد PUF  یا Physical Unclonable Function که برای هر چیپ‌ست یک هویت منحصربه‌فرد تولید می‏‌کند.

این راهکار جدید سامسونگ در برابر دماهای غیرمعمولی از 40- تا 125+ درجه سلسیوس مقاوم است که این مساله نیز امنیت استفاده از آن در حوزه اینترنت اشیا را ارتقا می‏‌دهد.

پردازنده اگزینوس i T100 اکنون در مرحله تولید نمونه است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌‏توانید به بخش پردازنده‎های اگزینوس در سایت شرکت سامسونگ مراجعه کنید.
 
مرجع : SAMSUNG
کد مطلب : ۲۷۲۰۳۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما