۰

درج آگهی‌ دولتی در سایت‌های خبری مجاز شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۲
درج آگهی‌ دولتی در سایت‌های خبری مجاز شد

آی‌تی‌من - بر اساس دستورالعمل اجرایی توزیع و انتشار آگهی‌های دولتی که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه و ابلاغ شده است، دستگاه‌های دولتی از این پس می‌توانند آگهی‌های خود را در خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری هم منتشر کنند.

به گزارش الف، بند 5 از ماده 2 قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین ضوابط توزیع و نشر انواع آگهی‌های دولتی در داخل و خارج از کشور را از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانسته و بر تمرکز این امور در این وزارت خانه تصریح کرده است و هیأت تخصصی دیوان عدالت اداری نیز بر این موضوع صحه گذاشته است.

در این دستور العمل انواع آگهی‌های دولتی شامل: ابلاغ، احضار، اخراج، اخطار، ارزیابی کیفی، استخدام، اصلاحیه، اطلاعیه، افراز، انفصال، بازخرید، تأسیس و تغییرات شرکت، تحدید حدود اختصاصی، تحدید حدود عمومی، تحریر ترکه، تسلیم سند، تملک، حراج، حصر وراثت، خرید، دادنامه، دعوت، شناسایی، فراخوان، فقدان سند، مزایده، مفقودی، مناقصه، نقل و انتقال، و نوبتی است.

بر اساس ماده 2 کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی، مؤسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی (شامل شهرداری‌ها و شرکت‌های تابعه آنها مادام که بیش از 50 درصد سهام و سرمایه آنان متعلق به شهرداری‌ها باشد، هلال احمر، کمیته ملی المپیک، سازمان تامین اجتماعی و ...) نهادهای انقلابی، شرکت‌های دولتی (شرکت‌هایی که بیش از 50 درضد سرمایه آنها متعلق به دولت است) و کلیه دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانک‌ها و بیمه‌های دولتی، مکلف هستند انتشار آگهی‌های خود را صرفاً از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سفارش دهند. این وزارت خانه نیز با در نظر گرفتن اهداف مورد نظر از انتشار آگهی، اهداف و موضوع فعالیت دستگاه‌ها، نوع مخاطبان، میزان فراگیری انتشار، عدالت و عدم تبعیض ناروا، در حمایت از رسانه‌ها و رتبه نشریات، آگهی‌های مذکور را توزیع می‌کند.

بر اساس ماده 12 دستگاه‌ها می‌توانند آگهی خود را از طریق اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، به خبرگزاری‌ها یا پایگاه‌های خبری دارای مجوز سفارش دهند. در این صورت، براساس جدول و نرخنامه‌ای که تعیین شده، مبلغ آن را محاسبه و پرداخت می‌کنند.
 
 
کد مطلب : ۲۷۲۰۳۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما