کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رییس نصر تهران در نامه‌ای به شهردار تهران خواستار شد:

اجازه فعالیت شرکت‌های فناوری اطلاعات در واحدهای مسکونی تمدید شود

نصر تهران , 28 ارديبهشت 1398 ساعت 23:05

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در نامه‌ای خواستار همکاری شهرداری تهران با این سازمان برای جلوگیری از توقف فعالیت شرکت‌های فناوری اطلاعات شد.


 
آی‌تی‌من- در پی اقدامات محدودکننده‌‏ای مانند پلمب یا مسدود کردن ورودی ساختمان استقرار شرکت‏‌های فناوری اطلاعات توسط شهرداری تهران و ایجاد مشکلات مضاعف برای این شرکت‌ها، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در نامه‌ای خطاب به پیروز حناچی شهردار تهران، نسبت به اقداماتی که می‌‏تواند بیش از پیش به توقف فعالیت واحدهای کارآفرین منجر شده و تبعات منفی متعددی به همراه داشته باشد، هشدار داد.

 محمد باقر اثنی عشری طی این نامه، خواستار اجرای مجدد بخشنامه‌ای شده است که به موجب آن شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات تحت شرایطی اجازه فعالیت در واحدهای مسکونی را  داشتند.

متن این نامه به‌این شرح است:

«جناب آقای دکتر پیروز حناچی،
شهردار محترم تهران بزرگ
موضوع: مشکلات استقرار شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات در ساختما‏ن‌‏های مسکونی

 با سلام و احترام،
به استحضار می‌رساند، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برای نظم بخشی و سامان دهی کسب و کار و فعالیت‌های اداری تجاری و رایانه‌ای و به منظور ایجاد یک نظام حرفه‌ای در حوزه انفورماتیـک کشــور به استناد ماده 12 قانون حمایت از حقوق پدیدآورنـدگان نرم افزارهای رایانه‌ای مصوب ۱۳۷۹/۱۰/۴ مجلس شورای اسلامی ‌و آیین نامه اجرایی مواد 2 و 17 تصویب نامه شماره 21185/ت26089 مورخ ۱۳۸۳/۴/۲۴ هیات وزیران تشکیل شده و به عنوان تنها نقطه تعامل بین دولت و بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام وظیفه می‌‏کند.

در تعاملات سال‌های گذشته بین سازمان برنامه و بودجه وقت، دبیرخانه شورای عالی انفورماتیک و شهردار محترم تهران، توافقاتی به منظور ایجاد تسهیلات جهت شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات، برای استفاده از محل مسکونی به عنوان محل کار، با تغییر کاربری آن از مسکونی به اداری با ضوابط معین شده انجام شد، که طبق بخشنامه‌ای مراتب از طرف معاونت محترم شهرسازی و معماری وقت به شهرداری‌های مناطق بیست‌گانه تهران ابلاغ شد. نهایتاً در تاریخ ۱۳۸۲/۶/۱۷ معاون وقت شهردار محترم تهران، بخشنامه فوق‌الذکر را تا تصویب طرح تفصیلی شهر تهران تمدید نمودند.

 در حال حاضر و با استناد به تصویب طرح تفصیلی شهر تهران در شورای شهر، اجرای این بخشنامه متوقف شده و مشکلات زیادی برای شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات که نوعاً شرکت‌های دانش بنیان محسوب می‌شوند، توسط شهرداری مناطق مختلف ایجاد شده است. تردیدی نیست که فناوری اطلاعات یگانه پیشران توسعه کشور بوده و در شرایط دشوار تحریم‌های ظالمانه، می‌تواند کمک شایانی به برون ‏رفت از وضعیت فعلی و توسعه کشور کند.

با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر بازار که مشکلات عدیده‌‏ای را برای شرکت‌‏های عضو این سازمان ایجاد کرده، اقدامات آزاردهنده و محدودکننده‌ای مانند پلمب یا مسدود کردن ورودی ساختمان استقرار شرکت‌ها، مشکل مضاعفی است که می‌‏تواند بیش از پیش به توقف فعالیت آن‏ها منجر شده و تبعات منفی متعددی به همراه داشته باشد.

با توجه به موارد فوق و نام‏ گذاری امسال به نام «رونق تولید»، خواهشمند است دستور فرمایید به منظور حمایت از شرکت‌‏های داخلی حوزه فناوری اطلاعات، در خصوص تمدید بخشنامه‏‌های قبلی یا صدور بخشنامه جدید به منظور کمک و مساعدت به شرکت‌های رایانه‌ای معرفی شده از طرف سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برای استفاده از محیط‌های مسکونی، با تغییر کاربری بر اساس ضوابط و مقررات توافق شده، اقدام لازم صورت پذیرد. همچنین این سازمان آمادگی کامل خود را برای تشکیل کمیته‌ای مشترک برای بررسی موضوع و اخذ تدابیر لازم اعلام می‌‏دارد.

پیشاپیش از حسن توجه و صدور دستـور مسـاعدی که خواهید فرمود، سپاسگزاری و قدردانی می‌شود.»
 


کد مطلب: 272002

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/272002/اجازه-فعالیت-شرکت-های-فناوری-اطلاعات-واحدهای-مسکونی-تمدید-شود

ITMen
  https://www.itmen.ir