۰
در پی افت دوباره قیمت سهام

خسروشاهی به پرسنل اوبر: خوش‌بین باشید

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۲
خسروشاهی به پرسنل اوبر: خوش‌بین باشید

آی‌تی‌من- تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین، بازار بورس نیویورک را هم متاثر کرده و در پی این اتفاق، ارزش بازار اوبر نیز به زیر 63 میلیارد دلار سقوط کرد. در حالی که پیش‌بینی می‌شد این ارزش بازار این شرکت بالای 120 میلیارد دلار باشد.

سهام اوبر در معاملات روز جمعه تا 45 دلار هم بالا رفت اما در نهایت روی قیمت 41.51 دلار بسته شد. امروز (دوشنبه) نیز افت قیمت این سهم ادامه پیدا کرد و با ده درصد ریزش به حوالی 37 دلار به ازای هر سهم رسید.

در پی این عملکرد ضعیف در روزهای اولیه عرضه سهام، دارا خسروشاهی مدیراجرایی اوبر، امروز در ایمیلی به 22 هزار پرسنل این شرکت، آنها را از ناامیدی پرهیز داد.

خسروشاهی در این ایمیل نوشت: آینده به طرق گوناگون می‌تواند برای ما ارزشمند و بسیار سودآور باشد و البته احتمال سودآوری کمتر هم هست. در دوره‌های منفی بازار، صداهای منفی‌نگر بلندتر می‌شود و مثبت اندیشان عقب می‌نشینند.

وی در این نامه افزوده است: به یاد داشته باشید که روزهای معاملاتی پس از عرضه اولیه برای فیس‌بوک و آمازون هم خیلی دشوار گذشت. اما ببینید حالا اوضاع آنها چطور است. راه ما هم مشابه آنهاست.

البته در پس افزایش تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین و مقابله به مثل دولت پکن با وضع تعرفه بیشتر برای واردات  از آمریکا، کل  بازار وال‌استریت با افت مواجه شده است.

اوضاع لیفت، رقیب اوبر نیز که مدتی پیش وارد بورس شد، چندان بهتر نیست. سهام لیفت نیز امروز با 6 درصد افت مواجه شد و به نزدیکی 48 دلار در هر سهم رسید.

این در حالی است که اوبر تا کنون هرگز سود ثبت نکرده و سال گذشته نیز 3 میلیارد دلار زیان عملیاتی را در صورت‌های مالی‌اش نشان داد.
 
مرجع : The Guardian
کد مطلب : ۲۷۱۹۷۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما