۰
آخرین خبر از گوشی‌هایی که یک سال در گمرک مانده‎اند؛

پرونده ۶۰۰ هزار گوشی بلاتکلیف روی میز سران سه قوه 

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۴
پرونده ۶۰۰ هزار گوشی بلاتکلیف روی میز سران سه قوه 

آی‏‌تی‎من- محمدجواد آذری جهرمی اعلام کرد که اختلافی میان دستگاه قضا و دولت درباره آزادسازی این گوشی‌ها ایجاد شده بود. به این ترتیب موضوع به جلسه سران سه قوه ارجاع شده تا در باره آن تصمیم گیری شود.

در حالی موضوع ترخیص 600 هزار گوشی دوباره مطرح شده است که تقریبا یک سالی از توقیف این گوشی‎ها می‌گذرد. پارسال پس از افشاگری وزیر ارتباطات از تخلفات صورت گرفته در زمینه دریافت ارز دولتی برای واردات گوشی و عرضه این دستگاه به نرخ آزاد، اعلام شد که 600 هزار دستگاه گوشی توسط شرکت‏‌های متخلف وارد و این تعداد توقیف شد. در طول یک سال گذشته اخبار زیادی درباره نحوه عرضه و قیمت این گوشی‌ها منتشر شد، حتی شایعاتی مبنی بر عرضه این دستگاه‏‎ها به بازار نیز شنیده شد و حالا پس از یک سال تازه خبر رسیده که به وضعیت این گوشی‌‏ها سران سه قوه رسیدگی خواهند کرد. 

بر این اساس سوالاتی از این دست مطرح می‏‌شود که این 600 هزار دستگاه گوشی نیاز چند روز بازار است؟ یا این گوشی‏‌هایی که با ارز 4200 تومانی وارد شده‎اند با چه قیمتی قرار است به بازار عرضه شوند؟ آن هم در شرایطی که ارز نیمایی این روزها حدود 10 هزار تومان است و ارز آزاد 15 هزار تومان قیمت دارد.

سوال مهم‎تر اینکه گوشی که یک سال پیش وارد شده، حالا برای تصمیم گیری و عرضه آن به بازار کمی دیر نیست؟

با همه این اوصاف باید منتظر بمانیم و ببینیم اوضاع بازار بعد از تصمیم گیری در نحوه عرضه این 600 هزار دستگاه به چه شکلی درخواهد آمد و تازه بعد از پایان اردیبهشت ماه که سامانه ثبت گوشی‌‏های مسافری هم بسته می‌‏شود، قیمت‌‏ها چه تغییری خواهد کرد و آیا این 600 هزار دستگاه مشکل بازار را حل خواهد کرد یا نه.

 
کد مطلب : ۲۷۱۹۶۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما