۰
عضو شورای شهر خواستار شد:

حمایت‌های رانتی از تاکسی‌های اینترنتی را تمام کنید

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۳
حمایت‌های رانتی از تاکسی‌های اینترنتی را تمام کنید
 
آی‌تی‌من- محمد علیخانی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان این مطلب گفت: طبق قانون، تاکسی‌های اینترنتی و هر وسیله نقلیه‌ای که در سطح حمل و نقل بار و یا مسافر درون و حومه شهر به فعالیت می‌پردازد مکلف است با اخذ مجوز از سمت سازمان شهرداری یا سازمان تاکسیرانی خدمات ارائه دهد، اما تاکنون تاکسی‌های اینترنتی در سطح شهر هیچ‌گونه مجوزی از سازمان شهرداری نداشته و به تبع آن شهرداری و شورای شهر نقشی در عملکرد آن‌ها ندارد.

این عضو شورای شهر ادامه داد: اینگونه مراکز به استناد مجوزی که از سمت معاونت علمی و فناری ریاست جمهوری دارند در امور جابه‌جایی اقلام و حمل و نقل مسافر در داخل شهر مشغول به فعالیت شده‌اند که به دلیل نداشتن شرایط لازم و مجوز از سوی شهرداری قانونی نیست.

علیخانی با اشاره به تعداد روزافزون تاکسی‌های اینترنتی گفت: طبق آمار بین 400 تا 500 هزار تاکسی اینترنتی در سطح شهر تهران در حال فعالیت هستند که علاوه بر نقش منفی در آلوگی هوا از نظر امنیتی و ایمنی برای مسافران مشکل سازند و به دلیل نداشتن مجوز از شهرداری بر خلاف تاکسیرانان تخلف آنان به راحتی قابل پیگیری نخواهد بود.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص فعالیت رانندگان در تاکسی های اینترنتی گفت: به دلیل اینکه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بدون در نظر گرفتن شرایط خاص از طریق ثبت نام‌های اینترنتی مشغول به کار می‌شوند برخلاف اینکه طی سال شاید 10 مورد تخلف از سوی تاکسیرانان گزارش نشود به کرات تخلف‌های بسیاری از سوی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در شبانه روز اتفاق می‌افتد.

وی افزود: مدتی است مذاکراتی از سوی شهرداری با تاکسیرانان اینترنتی انجام گرفته که این شرکت‌ها طبق چارچوب خاص و پذیرفته شده به فعالیت ادامه دهند، اما با توجه به ارتباط ویژه اینگونه شرکت‌ها با نهادها و رانت‌های خاص تاکنون شهرداری موفق به مقابله با تاکسی‌داران اینترنتی نشده است.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص افزایش بی رویه کرایه تاکسی‌های اینترنتی در سال جدید گفت: تازمانی که مجوز‌های مربوطه ازسوی شهرداری برای تاکسیرانان اینترنتی صادر نشود شهرداری و تاکسیرانی نقشی در تعیین کرایه اینگونه تاکسی‌ها ندارد.

علیخانی با اشاره به فیلم‌های منتشر شده درگیری تاکسیرانان اینترنتی با مسافران در فضای مجازی مطرح کرد: با توجه به اینکه مدیریت تاکسی‌های اینترنتی زیر نظر سازمان شهرداری نیست مسافران مربوطه باید شکایت خود را از طریق قوه قضائیه پیگیری کنند.

این عضو شورای شهر در پایان افزود: باتوجه پیگیری‌های مکرر شهرداری از نهادهای مربوطه خواستاریم دست از حمایت‌های پشت پرده بردارند و اجازه دهند که همه در چارچوب قوانین به فعالیت بپردازند.

 
کد مطلب : ۲۷۱۹۲۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما