۰

استقرار بیش از ۵۰ شرکت دانش بنیان در واحدهای مسکونی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۹
استقرار بیش از ۵۰ شرکت دانش بنیان در واحدهای مسکونی

محمد صاحبکار خراسانی اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه همکاری بین شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری که در راستای اجرایی شدن سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی به امضا رسیده است، شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در تهران، می‌توانند در صورت کسب شرایط لازم، دفاتر خود را در اماکن مسکونی مجاز در سطح شهر تهران مستقر کنند.

وی افزود: بر این اساس، استقرار آن دسته از شرکت‌های دانش‌بنیان که از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی می‌شوند، در اماکن مسکونی واقع در پهنه‌های کار و فعالیت که دارای شاکی خصوصی و یا آرای کمیسیون‌های ماده صد نباشند (مشابه دفاتر مهندسی) بلامانع است‌.

رییس مؤسسات و شرکت‌های دانش بنیان ادامه داد: شرکت‌های متقاضی باید توجه داشته باشند که بر اساس این تفاهم‌نامه، کاربری ساختمان تغییر نخواهد کرد و صرفاً به شرکت اجازه ادامه فعالیت در اماکن با کاربری مسکونی داده خواهد شد.

وی افزود: داشتن پایان کار ساختمان برای استفاده از این خدمت الزامی است. از سوی دیگر اگر همسایه‌ها معترض نباشند نیز این شرکت‌ها می‌توانند فعالیت کنند.

به گفته صاحبکار خراسانی، سقف امکان استفاده از این تسهیلات برای هر شرکت دانش‌بنیان حداکثر به میزان ۲۵۰ مترمربع است.

وی با اشاره به وضعیت برخی از شرکت‌های دانش بنیان که در این واحدهای مسکونی مستقر هستند و مهلت آنها به اتمام رسیده است، خاطر نشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان بر اساس همان تفاهم نامه با شهرداری در واحدهای مسکونی فعالیت می‌کنند و اگر مهلت آنها به اتمام رسیده می‌بایست به معاونت علمی مراجعه کنند.

صاحبکار افزود: معاونت علمی می‌تواند برای شرکت‌ها، نامه‌ای خطاب به مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران به واسطه خود شرکت‌ها ارسال کند تا بتوانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند. مکاتبه معاونت علمی با شهرداری می‌تواند مشکل شرکت‌های دانش بنیان را برطرف کند.

به گفته مدیر امور مؤسسات و شرکت‌های دانش بنیان، در حال حاضر بیش از ۵۳ شرکت دانش بنیان بر اساس همین تفاهم نامه و بر طبق شرایط مشخص شده در واحدهای مسکونی مستقر هستند.

 
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۱۸۸۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما