۰

سیلیکون ولی اگر کشور بود، دومین کشور پولدار جهان می‌شد

تاریخ انتشار
جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۸
سیلیکون ولی اگر کشور بود، دومین کشور پولدار جهان می‌شد

آی‌تی‌من- سرانه تولید ناخالص داخلی منطقه سیلیکون ولی در کالیفرنیای ایالات متحده به 128 هزار و 308 دلار رسیده است. به این ترتیب ساکنان این منطقه از اکثر قریب به اتفاق ملل جهان ثروتمندترند.

برای اینکه بتوانید مقایسه کنید، بر اساس برآوردهای بانک جهانی سرانه تولید ناخالص داخلی کشور قطر در سال 2017 مبلغ 128 هزار و 378 دلار بوده و از این نظر در صدر کشورهای جهان قرار داشته است.  پس از قطر نیز ماکائو با 115 هزار و 123 دلار قرار دارد. البته برآوردهای بانک جهانی با صندوق بین‌المللی پول کمی تفاوت دارد. صندوق بین المللی پول سرانه تولید ناخالص داخلی قطر را 130 هزار و 475 دلار برآورد می‌کند؛ اما در کل تفاوت چندانی در جایگاه «سیلیکون ولی» اتفاق نمی‌افتد.

جالب اینجاست که تولید ناخالص داخلی «سیلیکون ولی» 275 میلیارد دلار است که از کشور فنلاند با حدود 251 دلار بیشتر است. به این ترتیب می‌توان گفت که «سیلیکون ولی» می‌توانست دومین کشور پولدار جهان پس از قطر باشد.

این منطقه شامل سن‌خوزه و حومه که دانشگاه استنفورد در پالوآلتو، دفتر گوگل در مانتین‌ویو، دفتر مرکزی اپل در کوپرتینو را در برمی‌گیرد، در مجموع نزدیک به دو میلیون نفر جمعیت دارد و تقریبا نیمی از میلیاردرهای فناوری جهان در این منطقه زندگی و کار می‌کنند.

سان‌فرانسیسکو و اوکلند هم که سومین منطقه ثروتمند آمریکا هستند، سرانه تولید ناخالص داخلی نزدیک به 89 هزار و 978 دلار دارند که از این نظر با کشورهایی همچون سنگاپور و برونئی برابری می‌کنند.

«سیلیکون ولی» و منطقه خلیج سانفرانسیسکو (Bay Area) در مجموع پس از تکزاس که به دلیل فعالیت تکزاس اویل سرانه‌ای معادل 174 هزار و 749 دلار دارند، در رتبه دوم قرار می‌گیرند.

 
مرجع : The Guardian
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۱۸۶۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما