کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کاهش فروش گوشی‎های سامسونگ در سه ماهه ابتدایی سال

13 ارديبهشت 1398 ساعت 20:32

مترجم : ساحره چمنی

پس از انتشار گزارش مالی سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی سامسونگ، مشخص شد که درآمدزایی و سودآوری این کمپانی کره‌ای به میزان قابل توجهی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.



آی‌تی‌من- با توجه به آنکه شرکت‌ها و تولیدکنندگان محصولات مختلف همچون موبایل بعد از اتمام هر فصل از سال اقدام به ارائه و انتشار گزارش‌های مالی خود می‌کنند و این امر نشان‌دهنده میزان فروش، درآمدزایی، سودآوری و موفقیت آنهاست، حالا گزارشی که سامسونگ از عملکرد سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی خود ارائه کرده است نشان می‌دهد که برخلاف فروش موفقیت‌آمیز و استقبال بی‌نظیر کاربران از گوشی هوشمند و پرچمدار اس ۱۰، درآمد بخش‌های مختلفی از این شرکت نظیر بخش موبایل، پنل‌های نمایشگر و همچنین تولید تراشه و چیپ ست‌های حافظه نسبت به سال گذشته کاهش قابل توجهی یافته است.

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که بخش موبایل سامسونگ به دلیل فروش موفقیت‌آمیز گلکسی اس ۱۰ تا حد زیادی نسبت به دو بخش دیگر عملکرد بهتری داشته است و کاهش نسبی سامسونگ موبایل نیز به عقیده کارشناسان، بیشتر تحت تأثیر افزایش تمرکز این شرکت روی مدل‌های میان رده با سوددهی پایین‌تر بوده است.

درآمد سامسونگ در نخستین فصل سال جاری میلادی ۴۵.۲ میلیارد دلار گزارش شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد کاهش یافته است. سود این شرکت هم در بازه زمانی مذکور ۵.۳ میلیارد دلار بیان شده که نشان دهنده یک کاهش ۶۰ درصدی نسبت به سال قبل است.

بر اساس گزارش سایت asia.nikkei، درآمد بخش موبایل سامسونگ که به خاطر سازمان‌دهی‌های متفاوت این سازمان با هدف تمرکز بر مدل‌های مقرون به صرفه و میان رده ایجاد شد، با یک کاهش ۴ درصدی به رقم ۲۳.۴ میلیارد دلار رسیده است. البته این شرکت هنوز اظهارنظری درباره میزان فروش گلکسی اس ۱۰ به عنوان جدیدترین پرچم‌دارش نکرده است.

 


کد مطلب: 271859

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/271859/کاهش-فروش-گوشی-های-سامسونگ-سه-ماهه-ابتدایی-سال

ITMen
  https://www.itmen.ir