۰

امنیت ابری به کمک بانک‌ها و فین‌تک‌ها می آید

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۳
امنیت ابری به کمک بانک‌ها و فین‌تک‌ها می آید

آی‌تی‌من- مجتبی مصطفوی افزود: «اوپن سسمی»(OpenSesame) یا «کنجد کنجد بازشو» اسم رمزی است که به نهادهای حساس مالی از جمله بانک‌ها کمک خواهد کرد تا بدون در اختیار قرار دادن «کلید خصوصی» خود به اپراتورهای CDN از امکانات بی‌نظیر امنیتی این شرکت‌ها استفاده کنند.

وی تصریح کرد: سرویس‌دهی این ابر امنیتی از طریق فرآیند Remote Private Key Offloading و با در نظر گرفتن الزامات شاپرک و شبکه  بانکی ایران است و از این پس عرضه‌کنندگان خدمات آنلاین مالی، بدون در اختیار گذاشتن کلید خصوصی‌شان می‌توانند امن‌تر و سریع‌تر از گذشته به کاربران‌شان سرویس دهی کنند. هم‌چنین راهکاری قطعی برای حل مشکلات حملات DDoS در اختیار داشته باشند.




به گفته مصطفوی در دو سال گذشته CDN بانکی ابر آروان بزرگ‌ترین حملات سایبری کشور را از بانک‌های داخلی دفع کرده است. ابر آروان با افزودن این امکان به زیرساخت ابری خود، جزو دو عرضه‌کننده‌ CDN در جهان است که چنین خدمتی را ارایه می‌دهد و به کمک آن، امکان استفاده از  CDN و DDoS Protection با بالاترین سطح امنیت برای مشتریان به‌روز صنعت مالی و بانکی کشور فراهم شده است.

وی همچنین اضافه کرد: عرضه‌کنندگان خدمات آنلاین مالی مانند بانک‌ها، موسسات مالی، کارگزاری‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های تامین سرمایه و استارت‌آپ‌های حوزه Fintech همواره در معرض خطر حملات سایبری به‌ویژه حمله‌ منع سرویس توزیع‌شده یا DDoS هستند، از سویی سرعت پاسخ‌گویی به کاربران وب‌سایت‌شان از اهمیتی بالایی برخوردار است که نیازمند به‌کارگیری راهکارهای ابری در پاسخ به این نیازها هستند؛ اما استفاده‌ سنتی از خدمات CDN نیازمند در اختیار گذاشتن کلید خصوصی به عرضه‌کنندگان خدمات CDN است، در حالی‌که فعالان صنعت مالی کشور بنا به الزامات امنیتی امکان در اختیار گذاشتن کلید خصوصی خود برای دسترسی به این خدمات را ندارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.
 
کد مطلب : ۲۷۱۸۳۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما