کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری:

همکاری بخش خصوصی برای تولید محصول نوآورانه لازم است

10 ارديبهشت 1398 ساعت 0:44

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری گفت، رشد اقتصادی و تولید محصول تنها در صورتی اتفاق می افتد که بخش خصوصی بر روی پژوهش‌ها سرمایه گذاری کند و با هم تعامل داشته باشند.



آی‌تی‌من- سورنا ستاری در مراسم افتتاح فاز اول مرکز نوآوری دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران یک دانشگاه پیشرو است و در حوزه نوآوری همواره نگاه جدیدی داشته است.

وی افزود: در این 5 سالی که در معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری هستم، 2 نکته را به خوبی دریافته‎ام. اول اینکه پژوهشی که با بخش خصوصی همکاری نکند صاحب محصول نخواهد شد؛ در واقع اگر بخش خصوصی بر روی پژوهش ها سرمایه گذاری نکند صاحب محصول نخواهند بود.

ستاری افزود: ما باید ساختارهایی درست کنیم که بخش خصوصی حاضر به سرمایه گذاری در پژوهش باشد و معتقدم حذف بخش خصوصی در پژوهش، منجر به این می شود که ما هیچ محصول نوآورانه ای نداشته باشیم.

وی در خصوص سرمایه گذاری بخش خصوصی در سایر کشورها نیز گفت: هیچ کشوری بیش از یک دوم از GDP را سرمایه گذاری نمی کند و بقیه این سرمایه از بخش خصوصی تامین می شود و ما نیز باید در این خصوص نگاه جدیدی داشته باشیم.

وی ادامه داد: دوم اینکه رشد اقتصادی از کارآفرینی شکل می گیرد که از جیب خود هزینه کند و هیچ وقت هزینه های دولتی موجب رشد اقتصادی نمی شود.

ستاری افزود:  معاونت علمی تمام تلاش خود را می‎کند تا از طرح ها و ایده های جدیدی که در مرکز نوآوری دانشگاه تهران ارایه می شود حمایت کند و در این زمینه تفاهم نامه هایی هم قبلا امضا شده است.

وی افزود: دانشگاه تهران در حوزه فناوری جز دانشگاه‌های پیشتاز است اما این مرکز نگاه جدیدی به بحث فناوری و توسعه تکنولوژی دارد.

وی همچنین گفت: برای اینکه محصولات حاصل از تلاش محققان تولید شود باید مدیریت دانشگاه با این موضوع و توانمندی‌های دانشجویان هماهنگ باشد تا دانشگاه بتواند به سمت دانشگاه‌های نسل سه و چهار حرکت کند.

ستاری گفت: در حال حاضر ۴۳۵۰ شرکت دانش بنیان در کشور مشغول به فعالیت هستند و اولویت ویژه ما بعد از بحث ICT و بیوتکنولوژی، حوزه‌های فنی است.
 


کد مطلب: 271822

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/271822/همکاری-بخش-خصوصی-تولید-محصول-نوآورانه-لازم

ITMen
  https://www.itmen.ir