۰
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

تاکسی‌های اینترنتی به هیچ وجه به قوانین احترام نمی‌گذارند

تاریخ انتشار
شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۹
تاکسی‌های اینترنتی به هیچ وجه به قوانین احترام نمی‌گذارند
 
آی‌تی‌من- محسن پورسید آقایی در جشنواره تاکسیرانان تهران، با بیان این که تاکسی بیانگر شخصیت یک شهر است، گفت: مدرن بودن تاکسی و نوع پرداخت آن نشان‌دهنده‌ شخصیت اجتماعی شهر است و این در حالی است که گردشگران از روی وضعیت رانندگی تاکسیرانان فرهنگ اجتماعی شهر را می‌فهمند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه تاکسیرانان می‌توانند نماد آموزش و شخصیت یک شهر باشند، گفت: اگر تاکسیرانان قوانین را رعایت کنند مابقی رانندگان نیز قوانین را رعایت می‌کنند و تاکسی می‌تواند نماد رعایت قانون باشد و به همین دلایل است که باید به تاکسیرانی توجه ویژه‌ای کرد؛ چرا که اگر می‌خواهیم شهری به دور از آلودگی و قانون‌مدار داشته باشیم باید سرمایه‌گذاری‌های زیادی در این حوزه انجام دهیم و نوک پیکان فرهنگ سازی باید توجه به تاکسی‌رانان باشد.

وی با بیان درد و دل‌ها و دغدغه‌های رانندگان تاکسی با بیان این که من این دغدغه‌ها را مطرح می‌کنم تا فکر نکنید ما نمی‌دانیم و در حق‌تان اجحاف می‌شود، گفت: این روزها شاهد ایجاد یک نظام تاکسیرانی غیر رسمی ‌به عنوان تاکسی‌های اینترنتی هستیم که شرایط‌شان برای رقابت یکسان و برابر نیست.

وی با بیان اینکه اغلب تاکسی‌های اینترنتی معاینه فنی ندارند و این در حالی است که تاکسی‌ها مجبور هستند هر سه ماه یک بار معاینه فنی بگیرند، گفت: تاکسی‌های اینترنتی به هیچ وجه به قوانین احترام نمی‌گذارند.

پورسیدآقایی با بیان اینکه ما تاکسی‌های بالای 10 سال را فرسوده اعلام می‌کنیم اما متأسفانه به دلیل عدم وجود قوانین در کشور دچار یک رها شدگی تاکسی‌های اینترنتی هستیم و هیچ ارگان نظارتی روی آنها نظارت ندارد، گفت: فقط به نام اشتغال به هر قیمتی حاضرند که آنها فعالیت کنند.

وی با بیان این که ما در تاکسی به کلاس خودرویی الزاماتی داریم، گفت: در حالی که ما پراید را از سیستم تاکسی‌رانی حذف کردیم، اما تاکسی‌های ایتنرنتی عمدتاً از پراید استفاده می‌کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه درخواست همه تاکسیرانان این است که شرایط رقابتی عادلانه و برابر باشد، گفت: نمی‌شود در یک سوی شهر مقررات سخت‌گیرانه داشته باشیم و برای بخش دیگر بی‌قانونی را شاهد باشیم.

وی با بیان این که متأسفانه نوسازی تاکسی‌ها صفر شده است، گفت: بدون نوسازی تاکسی‌ها نمی‌توانیم شخصیت اجتماعی را در شهر ایجاد کنیم و اگر قرار باشد شهری مدرن و پاک داشته باشیم باید قوانین و مقررات را برای همه به یکسان اجرا کنیم.

 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۱۷۹۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما