۰

سیستم ردیاب آمازون، کارمندان را به صورت اتوماتیک اخراج می‌کند

تاریخ انتشار
شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۷
سیستم ردیاب آمازون، کارمندان را به صورت اتوماتیک اخراج می‌کند

آی‌تی‌من- به گزارش بیزینس‌اینسایدر، نامه‌ای از یک وکیل آمازون به عنوان بخشی از پرونده مربوط به هیات مدیره روابط ملی نیروی انسانی نشان می‌دهد که آمازون فقط در طی یک سال (از اوت ۲۰۱۷ تا سپتامبر 2018) حدود ۳۰۰ کارگر خود را در یک کارخانه در بالتیمور به بهانه بهره‌وری کم اخراج کرده است.

یکی از سخنگویان این شرکت نیز در مصاحبه با بیزینس اینسایدر تایید کرده است که حدود ۳۰۰ نفر از کارگران این شرکت در بالتیمور به دلیل عملکرد پایین‌شان اخراج شده‌اند. وی تاکید کرده که به طور کلی، تعداد کارکنان این شرکت در دو سال گذشته در این مرکز و همچنین در انبارهای این شرکت در سراسر آمریکای شمالی کاهش یافته است.

گفتنی است که سیستم ردیاب آمازون واحدی تحت عنوان «زمان پایان کار» دارد که به منزله زمان‌هایی است که کارگران کار را متوقف یا شروع به استراحت میان کار می‌کنند. این موضوع آنقدر برای کارگران مهم و بغرنج شده است که برخی از آنها اعلام کرده‌اند از ترس این مساله حتی از رفتن به دستشویی هم ابا کرده‌اند.

اما جالب اینجاست که زمانی که سیستم تشخیص دهد که کارگر عملکرد لازم را برای کار کردن ندارد، ابتدا به صورت خودکار به او هشدار می‌دهد و در نهایت بدون دخالت کارفرما اقدام به اخراج کارگر می‌کند. البته آمازون ادعا می‌کند که اپراتورها می‌توانند در این مورد کنترل سیستم را به دست بگیرند. با این حال، آمازون اعلام کرده که برای آن دسته از کارگرانی که به حد نصاب این سیستم از نظر کارایی نرسیده‌اند، برنامه‌ها و کلاس‌های آموزشی در نظر گرفته است.

در حالی که تمام کارمندان و کارگران در هر شغل و منصبی که هستند، می‌دانند که اگر کارایی لازم را برای آن شغل نداشته باشند، از آنجا اخراج می‌شوند، تعداد انگشت شماری کارمند وجود دارد که توسط سیستم ردیاب و به صورت خودکار کارشان تحت نظر قرار می‌گیرد و بر اساس تصمیم یک دستگاه یا ماشین از کار اخراج می‌شوند.

و البته انتقاد بزرگی که به این سیستم آمازون وارد شده، این است که انسان‌ها روبات نیستند. انسان‌ها بعضی روزها کارایی و عملکرد خوبی دارند و بعضی اوقات کارایی پایین. مزیت استفاده از انسان‌ها فقط این نیست که می‌توانند کارایی خود را روز به روز و با کسب تجربه بالا ببرند، بلکه انسان‌ها با خلاقیتی که دارند، قادر به حل مشکلات هستند و می‌توانند چیزهای بیشتر یاد بگیرند و رشد کنند و موجب رشد مجموعه کاری خود نیز بشوند.

با این حال باید گفت که سطح بالای انتظارات آمازون به کارکنان انبارهای این شرکت محدود نمی‌شود، بلکه بسیاری از راننده‌های این شرکت نیز به شدت در فشار هستند تا خیلی سریع محموله‌های مشتریان را به مقصد برسانند و برای این کار حتی مجبورند قوانین رانندگی را نیز زیر پا بگذارند و حتی در محله‌های شلوغ نیز با سرعت بسیار بالایی حرکت می‌کنند. این مسایل به دلیل آن است که آمازون روز به روز می‌خواهد کسب‌وکارش را گسترش دهد و نیاز به این دارد که بسته‌هایش را در زمان بسیار اندکی به مشتریان خود برساند.


 
مترجم : نسترن صائبی
مرجع : Business Insider
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۱۷۹۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما