۰
در رقابت با اوبر و لیفت

ایلان ماسک تاکسی روباتیک می‌سازد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۰
ایلان ماسک تاکسی روباتیک می‌سازد

آی‌تی‌من- به گزارش Vanityfair، با این حساب اگر ایلان ماسک روی حرفش بایستد، به زودی تاکسی‌های اوبر و لیفت با تاکسی روبات‌های تسلا جایگزین خواهد شد.

مدیرعامل تسلا در حضور حضار و همچنین سرمایه‌گذاران و تحلیلگران ادعا کرد که جدیدترین طرحش را برای ایجاد اختلال در صنعت به اشتراک‌گذاری خودرو مطرح کرده است و قصد دارد به زودی و تا سال میلادی آینده، ناوگان جدیدی از تسلا را راهی خواهد کرد که خودشان رانندگی می‌کنند.

طبق گفته ماسک، مالکان خودروهای تسلا که خودروهای‌شان قابلیت رانندگی خودمختار را دارند، به زودی می‌توانند وسایل نقلیه خود را از طریق اپلیکیشن گوشی هوشمند این قابلیت را فعال کنند تا همانند خودروهای اوبر و لیفت، آنها را به مقصد برسانند.

البته ماسک به برخی محدودیت‌های قانونی در این زمینه اشاره کرد، اما گفت که بسیار مطمئن است و پیش‌بینی می کند این ایده در سال آینده در برخی از ایالت‌های آمریکا اجرایی می‌شود.

گفتنی است که شرکت اوبر با مدیریت دارا خسروشاهی یکی از پیشروترین شرکت‌های تاکسیرانی آنلاین در سطح جهان است و با طرح‌هایی مثل تاکسی پرنده، همیشه در اخبار جنجالی جای داشته است.

حال تسلا با هدف برنامه‌ریزی تولید یک میلیون روبات تاکسی تا سال آینده، تصمیم به رقابت جدی با اهداف بلند مدت اوبر و لیفت گرفته است. ایلان ماسک اعلام کرده است که تاکسی‌های روباتیک تسلا، یا به قول ایلان ماسک «روبو تاکسی»  در پلت‌فرمی مشابه با پلت‌فرم اوبر و لیفت کار می‌کنند، اما اساسا به شکل خودران سرویس‌دهی می‌کنند و نیازی به راننده ندارند.

ماسک در این خصوص گفت: مطمئنا تا سال آینده، ما بیش از یک میلیون روبو تاکسی در جاده‌ها داریم و روبو تاکسی‌ها برای ساکنان شهرهای مختلف به طور قابل توجهی ارزان‌تر از آنچه که اوبر و لیفت از مشتریان خود می‌گیرند، خواهد بود. افزون بر این، طرح مذکور در هر سال سودی 30 هزار دلاری برای تسلا خواهد داشت.

ماسک افزود: پیام اصلی ما به مصرف کنندگان این است که در جهان امروزی و بر اساس مسایل مالی، خرید هر چیزی به غیر از محصولات تسلا دیوانگی خواهد بود.

تسلا برای این کار می‌خواهد از ۲۵ تا ۳۰ درصد از سود خود بگذرد و صاحبان خودروهای تسلا باید بقیه این مبلغ را خودشان بپردازند تا خودروهای خود را خودمختار کنند. ولی به قول ماسک، با این کار و در واقع تبدیل خودروی خود به روبوتاکسی، می‌توانند سالانه 30 هزار دلار به جیب بزنند.
 
مترجم : نسترن صائبی
کد مطلب : ۲۷۱۷۶۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما