۰

سال ۲۰۲۰ منتظر آیفون 5G باشید

تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۹
سال ۲۰۲۰ منتظر آیفون 5G باشید

آي‌تی‌من- در حالی که شایعاتی منتشر شده بود مبنی بر اینکه امسال آیفون با پشتیبانی از سرویس‌های شبکه 5G منتشر خواهد شد، اما بعد دوباره این اخبار تکذیب شد و حالا مینک‌چی‌کو، تحلیلگر معروف TF International Securities اعلام کرده است که سال آينده اپل گوشی جدیدش را با پشتیبانی از این شبکه پرسرعت راهی بازار خواهد کرد.

گفته می‌شود قطعات مورد نیاز برای گوشی 5G آیفون توسط شرکت‌های کوالکام و سامسونگ تأمین خواهد شد تا اپل بتوانند تا اواخر تابستان سال آينده، آیفون 5G را به تولید انبوه برسانند. معمولا اپل در ماه سپتامبر جدیدترین گوشی‌های آیفون خودش را به بازار معرفی می‌کند.

البته با توجه به اختلافات اپل و کوالکام، اما ظاهرا این دو شرکت پس از مشکلات طولانی‌مدتی که با هم داشتند، درنهایت توانستند به هم به توافق برسند. اپل برای تولید انبوه آیفون 5G به کوالکام نیاز دارد تا بتواند گوشی هوشمندی با قابلیت پشتیبانی از شبکه‌ پرسرعت بی‌سیم در زمانی کوتاه به بازار عرضه کند. 

اگرچه به نظر می‌رسد که اپل این بار دیر به بازار گوشی‌های 5G وارد شده، اما باید به این موضوع اذعان داشت که بسیاری اپراتورهای ارایه دهنده سرویس‌های شبکه هنوز آمادگی و حتی زیرساخت‌های مورد نیاز پشتیبانی از شبکه‌های 5G را ندارند. بنابراین تا سال ۲۰۲۰ اگر اپل گوشی جدیدش را با این فناوری وارد بازار کند، تقریبا به زمان مورد نظر برای عرضه محصول جدیدش با سازگاری این شبکه رسیده است؛ چرا که هم‌اکنون ورایزون، AT&T  و تی‌موبایل و سایرین در حال آماده سازی زیرساخت‌های خود برای پشتیبانی از این شبکه 5G هستند.

 
مترجم : ساحره چمنی
مرجع : Mashable
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۱۷۵۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما