۰
ثبت گوشی‌های مسافری در سامانه همتا غیرممکن شد

گوشی باز هم گران شد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۶
گوشی باز هم گران شد

آی‌تی‌من- بر اساس گزارش فعالان بازار از چند شب پیش، سامانه همتا بدون اطلاع قبلی، به یکباره از دسترس خارج شده و فروشندگان امکان ثبت گوشی جدید در این سامانه را ندارند. این موضوع در حالی اتفاق افتاده که نه تنها از قبل به بازاریان اعلام نشده بود، بلکه بازار هم خالی از جنس است. بر این اساس قیمت گوشی به شدت افزایش یافته و بازاریان سردرگم شده‌اند.

به گفته فروشندگان بازار، از مدتی پیش این سامانه با مشکل روبه‌رو شده بود و امکان ثبت  و رجیستر اجناسی که از قبل در انبارها و فروشگاه‌ها وجود داشت، به سختی انجام می‌شد و حتی بسیاری از این گوشی‌ها را نتوانستند در سامانه همتا رجیستر کنند. بر این اساس بسیاری از موبایل‌هایی که از قبل هم وارد کشور شده، امکان ثبت در سامانه را ندارد و تقریبا همه فروشندگان و فعالان بازار با ضرر و زیان بیش از ۵۰۰-۶۰۰ میلیونی روبه‌رو خواهند شد.

به عقیده فعالان بازار موبایل، بهتر بود از سوی اتحادیه یا سازمان‌های ذی‌ربط پیش از بسته شدن سامانه اطلاعیه دریافت می‌کردند تا کسبه از تاریخ دقیق قطع شدن دسترسی آنها به این سایت مطلع شده و تدبیری بیندیشند و در وضعیت اقتصادی حال حاضر با مشکلات اینچنینی نیز روبه‌رو نشوند.

برخی نیز می‌گویند: اگر قرار بود سامانه بسته شود و امکان ثبت گوشی‌های مسافری غیرممکن شود، حداقل گوشی‌های با گارانتی و رسمی وارد بازار می‌شد تا وضعیت بازار نابه‌سامان نشود و قیمت‌ها روند صعودی به خود نگیرد.

به گزارش فروشندگان بازار، قیمت گوشی‌های حدود ۳ میلیونی، بیش از یک میلیون تومان گران شده و به ترتیب گوشی‌های گران‌قیمت‌تر مشمول افزایش بهای بیشتری شده و حتی این افزایش به ۳.۵ تا ۴ میلیون تومان هم می‌رسد.

در همین راستا فعالان و فروشندگان بازار معتقدند فعالیت در این شرایط غیرممکن است و نه تنها مشتری وجود ندارد، بلکه خودشان هم نمی‌توانند کاری از پیش ببرند و احتمالا همه فروشندگان مراکز خرید بزرگ موبایل دست از کار خواهند کشید و فروشگاه‌ها تعطیل می‌شوند.
 
کد مطلب : ۲۷۱۷۳۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما