۰

قابلیت‌هایی که از iOS به MacOS می‌آید

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۸
قابلیت‌هایی که از iOS به MacOS می‌آید
 
آی‌تی‌من- به گزارش گیرمو رمبو از 9to5mac افراد آگاه به فرایند توسعه macOS نسخه 10.15 که دو سال است اپل روی آن کار می‌کند، می‌گویند که این نسخه جدید از Siri Shortcuts پشتیبانی خواهد کرد. این ویژگی که در نسخه 12 سیستم عامل iOS معرفی شد  به کاربران امکان می‌دهد که میانبرهای صوتی دلخواه  خود را برای انجام عملیات مختلف بسازند.

همچنین احتمال می‌رود که اپ Shortcuts (که دستاورد خرید شرکت Workflow برای اپل است) در مک‌او‌اس ارایه شود. البته در iOS هنوز اپ Shortcuts به صورت پیش فرض افزوده نشده و کاربران درصورت نیاز باید آن را از اپ استور دانلود کنند. بنابراین ممکن است اتفاق مشابهی هم برای مک بیفتد و نسخه‌  مارزیپان این نرم‌افزار در اپ استور مک قرار داده شود.

مارزیپان (Marzipan) نام پروژه‌ای است که اپل به منظور تبدیل اپ‌های آی‌او‌اس به مک اجرا کرده است.

ویژگی دیگری که قرار است از iOS 12 به macOS 10.15 وارد شود، Screen Time است. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد که میزان صرف وقت در اپ‌های مختلف را اندازه بگیرند و در صورت نیاز این زمان را برای اپ‌های مختلف، مثلا  شبکه‌های اجتماعی، محدود کنند. والدین هم می‌توانند برای استفاده فرزندشان از نرم‌افزارها محدودیت زمانی تعریف کنند.
 
اسکرین تایم در مک نیز مانند آی‌او‌اس عمل می‌کند و یک پنل جدید در بخش اولویت‌های سیستم (preferences) افزوده می‌شود که از طریق آن، این ویژگی تنظیم شود.

از دیگر برنامه‌های اپل، افزودن صفحه جدید مدیریت Apple ID به بخش تنظیمات سیستم است. افکت‌های iMessage نیز قابلیت دیگری است که قرار است به مک‌او‌اس بیاید.

نسخه بتای سیستم عامل macOS 10.15 برای توسعه دهندگان قرار است در WWDC امسال معرفی شود. این کنفرانس روز سوم ژوئن آغاز به کار کند. کاربران مک نیز احتمالا اواخر ماه سپتامبر یا اکتبر به نسخه نهایی این سیستم عامل دسترسی خواهند داشت.
 
مرجع : 9to5mac
کد مطلب : ۲۷۱۷۳۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما