۰
پس از اعلام احتمال بازنگری قرارداد از سوی فرماندار ویسکانسین اعلام شد

فاکسکان: برای ساخت کارخانه LCD در ویسکانسین مصمم هستیم

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۹
دونالد ترامپ و تری گو (Terry Gou) مدیرعامل فاکسکان در مراسم اعلام قرارداد ساخت کارخانه ویسکانسین
دونالد ترامپ و تری گو (Terry Gou) مدیرعامل فاکسکان در مراسم اعلام قرارداد ساخت کارخانه ویسکانسین

آی‌تی‌من- اعلام این خبر دو روز پس از آن صورت گرفت که فرماندار ویسکانسین از تصمیم‌اش برای بازنگری قرارداد منعقد شده با فاکسکان پرده برداشت.

تونی اورز، فرماندار ویسکانسین در مورد اجرای این قرارداد که 4 میلیارد دلار معافیت مالیاتی برای فاکسکان در پی خواهد داشت، ابراز تردید کرده بود. فاکسکان در بیانیه‌ای اعلام کرده که به قرارداد پایبند خواهد بود. بیانیه این شرکت می‌افزاید: پایبندی فاکسکان به اشتغالزایی در ویسکانسین در طولانی مدت و حتی فراتر از قرارداد ما با مرکز توسعه اقتصادی ویسکانسین (WEDC) پابرجا خواهد بود.

روز چهارشنبه گذشته، فرماندار اورز با اظهار تردید نسبت به تحقق قول فاکسکان برای ایجاد 13 هزار شغل در این ایالت گفته بود: به گمان من در شرایط کنونی، تحقق این اعداد و ارقام چندان واقعی به نظر نمی‌رسد زیرا فاکسکان در حال کوچک کردن حجم فعالیت و حضور خود در این ایالت هستند.

وی افزوده بود: قرارداد کنونی ما محصول شرایطی است که دیگر وجود ندارد. بنابراین می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که مالیات دهندگان و استانداردهای محیطی ما محفوظ بماند.

طبق قرارداد منعقده که در سال 2017 اعلام شد، قرار است کارخانه فاکسکان در زمینی به مساحتی 20 میلیون فوت مربع در ویسکانسین تاسیس شود. این قرارداد جزو مواردی بود که دونالد ترامپ به آن می‌بالید و تاکید می‌کرد که می‌تواند فرصت‌های اشتغال‌زایی بخش تولید را دوباره به آمریکا برگرداند. ترامپ گفته بود که این پروژه 10 میلیارد دلاری هشتمین مورد از عجایب جهان نامیده بود؛ هر چند که از آن پس این پروژه محل اختلاف نظر بوده است.

طبق این قرارداد فاکسکان متعهد به راه‌اندازی چند مرکز نوآوری بود. اما هفته گذشته وب‌سایت The verge در گزارشی فاش کرد که بسیاری از این مراکز خالی است و تعدادی از ساختمان‌هایی که فاکسکان برای این مراکز درنظر گرفته، در واقع خریداری نشده و هیچ کس در ویسکانسین نمی‌داند ماجرا از چه قرار است.
 
مرجع : The Verge
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۱۷۲۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما