۰

توانیر به دنبال تعرفه گذاری برای استخراج ارز دیجیتال

تاریخ انتشار
جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۸
توانیر به دنبال تعرفه گذاری برای استخراج ارز دیجیتال

آی‌تی‌من- به گزارش ایرنا، محمودرضا حقی‌فام افزود: با توجه به فعالیت تولیدکنندگان ارزمجازی بین‌المللی - از جمله تولیدکنندگان چینی - در کشور، دنبال تعیین تعرفه مجزا برای آنان هستیم.

وی با بیان یارانه‌دار بودن برق در کشور که عامل افزایش فعالیت این تولیدکنندگان ارز مجازی شده است، گفت: اکنون نگرانی ما حضور بیشتر تولیدکنندگان ارز مجازی بین‌المللی با توجه به نرخ پایین برق و استفاده بیش از حد از برق است.

حقی فام افزود: تعیین تعرفه صنعتی و یا صادراتی دو راهکار پیشنهادی است تا بتوان مصرف این مشتریان را مدیریت کرد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: با توجه به اینکه نرخ برق در سایر نقاط جهان واقعی است، تولیدکنندگان ارز مجازی تمایل دارند در کشورهایی فعالیت کنند که نرخ برق کمتری داشته باشد تا تولید برای آنها مقرون به صرفه باشد؛ بنابر این با توجه به یارانه دار بودن برق در کشورمان احتمال می‌رود تعداد این تولیدکنندگان افزایش یافته و فشار بیشتری به شبکه برق وارد کنند.

حقی‌فام ادامه داد: مخالف فعالیت این تولیدکنندگان در کشور نیستیم اما معتقدیم باید نرخ تعرفه برای آنها بیشتر باشد و پول برق مصرفی را هم بدهند.

وی در پاسخ به این سوال که شرکت توانیر برای حذف قبض‌های کاغذی و استفاده از روش‌های الکترونیک چه برنامه‌ای دارد گفت: حذف قبض‌های کاغذی به عنوان یکی از تکالیف امسال از سوی شرکت توانیر به ستاد اقتصاد مقاومتی ارسال شده است و براین اساس به جد دنبال اجرایی کردن آن خواهیم بود.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر افزود: اجرای این طرح به صورت آزمایشی در استان سیستان و بلوچستان انجام شده است و تلاش می‌شود به زودی به سراسرکشور تسری داده شود.

حقی‌فام در عین حال سراسری شدن این موضوع را نیازمند اخذ مجوزهایی دانست و گفت: این مجوزها هم درحال دریافت هستند تا زودتر اجرایی شود و نیز قبض کاغذی برای مشترکان همچنان صادر می‌شود.

 
مرجع : ايرنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۱۷۱۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين